Miike Snow

Upališ vh1, kad ono vikend lista, 70’s, pa 80’s, 90’s… Pa kreneš opušteno da raspremaš kuću, kuvaš gulaš, igraš menadžer, ili već koju aktivnost obavljaš vikendom. Cepa dobra mjuza, milina, ne moraš  još da se zamajavaš i praviš neku plejlistu. E onda krene nešto novije, i tu nastaje problem, tražiš daljinski, čvakaš kanale, gulaš zagori, a Ronaldinju polome nogu u kup utakmici…

Jednostavno bendovi koji su se pojavili u poslednjih desetak godina nisu doneli ništa revolucionarno, već svi deluju kao instant kopije, kojima je jedini cilj da zarade veliku kintu. Ali nije baš sve tako crno…
Miike Snow sam čuo sasvim slučajno, u tim nekim momentima dosade, kada sedneš za komp i rovariš po Tjubu tražeći nešto zanimljivo. Prva stvar koju sam čuo bila je Sylvia. Totalno sam odlepio. Par dana posle toga, Jevtić mi je pustio Animal, live verziju koju je bend svirao u nekoj šumi… To je bilo dovoljno, ljubav se rodila.

Šveđani su uvek bili dobri kada je alternativni rok u pitanju. Christian Karlsson i Pontus Winnberg su se družili od malena, delili ljubav prema muzici, i samo je bilo pitanje vremena kada će napraviti bend. Pošto su bili uspešni u projektima koje su radili, 2004-e dobijaju priliku da rade album Britni Spirs. Tu upoznaju Andrew Wyatt-a,  tekstopisca i producenta iz New Yorka. Odmah se javila hemija, i njih trojica nastavljaju da rade zajedno produkciju i pišu tekstove za druge poznate izvodjače. Madonna, Kylie Minogue, Kelis… Zasićeni produkcijom i pisanjem hitova za druge, odlučuju da naprave bend, pa tako Miike Snow nastaje 2007-e godine u Stockholmu.

Njihov prvenac Miike Snow, nije sigurno jedan od najboljih, ali je jedan od najslušljivijih prvenaca koje sam čuo. Onda su se sa mojim skromnim mišljenjem složile i UK chart liste, BBC Radio, i Guardian. Tako kvalitetni muzičari su za svoju dušu (a i našu :)) napravili fenomenalan album, spoj alternative, psihodeličnog pop rocka, sa elementima elektronike i hausa. Uz vokal Andrew Wyatt-a, i njegov isusovski izgled, doneli su dozu kreativnog osveženja u moru dosadnih instant bendova.  Njihovu neočekivanu popularnost je priznao i sam Wyatt:

I don’t think our project was that thought out when we started. We just wanted to make music together. Three people just messing about. I don’t think we anticipated the level of attention that it’s getting right now. We didn’t even think about touring when we started the album.

E upravo je to kvalitet koji se čuje, oseća. Ljudi nisu krenuli da stvaraju muziku za druge, za profit, za uspeh, nego za sebe.

Drugi album Happy to you, koji je izašao ove godine, samo potrvđuje kvalitet prošlog i donosi nekakav cold disco ritam koji mi sa mojih dvadeset sedam baš prija. Saradnja sa raznim već dokazanim imenima iz sveta muzike, iskustvo i talenat koji ovi ljudi imaju, dovelo je toga da sa gomilom švedskih bendova osnuju izdavačku kuću Ingrid. 

Miike Snow za mene predstavlja osveženje na učmaloj muzičkoj sceni, zatrpanoj glupavim i šljaštećim teen zvezdama. Give it a try…

6 Comments Add yours

  1. stF1 kaže:

    Dobro je ovo, a verovatno bi zvučalo bolje na normalnim zvučnicima, a ne bedi koju imam na lap topu 🙂

  2. dshn kaže:

    Verujem da ce ti Dane pustiti u klubu, ako ima, na sledecoj kafi 🙂

  3. stF1 kaže:

    Upravo sam ga prozvao putem sms-a 😉

  4. Saša kaže:

    Animal mi je najsuper 🙂

    1. dshn kaže:

      Tek danas sam video tvoj blog Saša, dosta zanimljivih stvari, hvala što širiš kvalitetne melodije 🙂

      1. Saša kaže:

        Hvala tebi ! Dobru nam muziku puštaš 🙂

Šta ti kažeš na sve ovo?

