Zen or not zen, that is the question?

Izložena koje kakvim stresnim situacijama, na netu sam pronašla info o minijaturnim Zen baštama.  Između ostalog da Zen bašta treba da podstakne kod čoveka kreativnost, koncentraciju, mir.. kroz približavanje prirodi, da iz nas upija negativnu energiju.  Nije mi trebalo dugo da se odlučim da nabavim svoju jer sam se po svemu sudeći, pronašla u tom opisu..Paket je stigao a u njemu pesak, kamenje, ram, male grabulje, nekoliko kamenčića i školjki. Neko bi rekao – krš! O, ne! Velika zabluda! Uprkos tome što je instant varijanta Zen bašte komercijalizovana na zapadu, iz ličnog iskustva ću reći da, ako ništa, to vreme posvetite sebi i svojim mislima makar na 15-ak minuta, što mnogo znači. Oni koji su koristili Zen bašte ističu da leči nesanicu i stres, kao i da su nakon petnaest minuta grabuljanja po pesku njihove misli usresređene.  Opušta, relaksira i oslobađa misli od svakodnevnog stresa i napetosti.

Šta zapravo predstavlja Zen bašta. Elementi imaju svoje jedinstveno značenje: pesak predstavlja vodu, malo kamenje označava drvo, vatru, metal ili zemlju, a grabuljicama se stvara efekat talasa na pesku. Čvrstina i postojanost kamenja je u suprotnosti sa fluidom peska, što pravi savršen balans, a to je jedan od osnovnih principa Zen filozofije. Izražava stalnost i promenljivost sveta. Pesak stvara jednostavnost i spokoj. Simbolizuje vodu, koja po istočnjačkom verovanju odnosi negativnu energiju. Potezima grabulje dobija se osećaj pokreta, talasa i vodenog toka. Kamen predstavlja večnost, stabilnost i nepromenjivost.

Istorija kaže da vekovima Japanski Zen majstori prave bašte sa skladno uređenim kamenjem po belom pesku, kreirajući mirno utočište za razmišljanje i meditaciju. Ideja Zen Bašte traje vekovima, tačnije od 6-tog veka. Prvobitno su to bile bašte velikih razmera, i pružale su mogućnost Budističkim sveštenicima da po njima šetaju. Izgled im se menjao vremenom, i tek u 13-tom veku su usvojeni principi bašte kakvu znamo danas. Njihov fizički oblik predstavlja Zen filozofiju, i podstiče samoispitivanje, duhovnu prefinjenost i prosvećenost. Prvobitno su nastale da pomognu meditaciji i učenju religioznih principa.

Cene Zen bašte se, trenutno, kreću od 800 pa do preko 4000 dinara. Ali veoma se lako mogu napraviti.

Moja Zen bašta svaki dan menja izgled shodno mojim osećanjima.  A iskreno se nadam da će mi pomoći da suzbijem negativna  osećanja..

A, da, da ne zaboravim:

Zen, my friends..only left for us is to heal our souls ❤

4 Comments Add yours

  1. stF1 kaže:

    Ovo je idealno za kancelariju 🙂

  2. Pa jesmo li penzionersko zabavište ili ne? 😀

  3. stF1 kaže:

    Jesmo 🙂 Doduše, gde mi radimo, treba nam zen bašta od 10 ari 🙂

  4. kizaub kaže:

    Ja sam prvo mislio da je wc za mačke ali sam isprobao malo (hteo sam malo više ali mi Jevtić nije dozvolio jer je hteo on!) i mogu reći da nije zabluda…

Šta ti kažeš na sve ovo?

