Dijalog

 

HAEL

„Dobrodošli natrag, gosti mili!

Otkada ne videsmo se mi!

Pa gde ste dosad bili?

Srušili se divni sni?

Baš vas mi smo čekali, jer znadosmo da ćete doći ­

Ko Paklu uvek teži, u raj neće moći!

Napustili se nas misleći…“

LEVIJATAN

„Grehu je kraj, pravac u raj!“

HAEL

„Ne prekidaj me, demonu! ­ mada imaš pravo;

Ta u prirodi je čoveka da sebe laže doveka…

Na onom mestu gde ste ostavili nas…“

Dragi naši gosti zbunili su se samo!

Mi vam opraštamo, jer istinu znamo.

LEVIJATAN

„Zamalo!“

HAEL

„…tamo prestao je crnog konja kas.

Al’ nama teško nije da ga probudimo sada;

I on voli da gleda kako duša propada.

Pogledajte svoja lica, priđite ka vodi…

Pogledajte jata gavranova, oni su na slobodi!

Nipošto! ­ samo mase preuglјenisanih lica.

Mefistofeles, Behemot. pir propuštate vi!

Faust sa Margaritom Bibliju čita, od srca smejemo se mi!“

Ovde nema grlica niti rajskih ptica,

Uđite, uđite! ­ čekaju vas svi!

LEVIJATAN

„Od srca? Kakvog srca, ne razumem ja?“

HAEL

„Tako kažu ljudi, od srca se smeju…“

LEVIJATAN

„Znam da kažu ljudi, al’ ti čovek nisi.

Govori kako se ovde priča. pa i neka ne razumeju ­

Đavo tako kaže, a Đavo ne sme da laže!

Naš će jezik ljudi shvatiti, drugačije ne umeju.“

(Damjana Ojdanić, Ub, Pohvala za originalnost)

Šta ti kažeš na sve ovo?

