Talenat

Ako ne znate šta je čudo, ja ću vam reći: to je kada ja, koja ne volim da čitam, sednem i napišem sastav. Sada se sigurno pitate šta je tu neobično, a ja vam kažem da je čudno što ni iz čega ispadne često nešto, a češće i nešto dobro pa se to nagradi.

Kažu mi da sam talentovana za pisanje. A šta je talenat? To je ono što ti je Bog dao, ali ne znaš da imaš u sebi, već samo odjednom iskoči. Svako poseduje neki talenat… Evo jedna moja drugarica je talentovana za padanje – kad god je pala, ili je nešto uganula ili istegla ili polomila. Malo, malo pa je gipsirana – kao da je okačila priznanja za padanje! Ne može to svako – koliko je nas palo pa nam nije bilo ništa! Znači, ne posedujemo svi talenat za padanje. Još jedna moja drugarica je talentovana za pisanje pesama i sve ih posvećuje istom dečaku. Nastavnica je prepoznala njen talenat, ali dečak nije. E, tu mi već nije jasno da li on ne poseduje talenat za čitanje, ili za ljubav? Možda ne poseduje oba, i baš mi ga je žao. Ali su zato pesme moje drugarice baš lepe i osećajne!

Moj drug Pera poseduje talenat da kreira situaciju! Na primer, padne mu olovka i ,,slučajno“ bocne Mrguda, koji sedi ispred. Mrgud skoči, udari nogu o sto, pa se saže da uhvati nogu a onda udari glavu. Izrodi se čitav mali haos! Vidite, Pera je talentovan da Mrgudu jednim potezom napravi tri povrede. Pritom ga izbace sa časa i on dobije produženi odmor. Višestruko talentovano dete!

Sima je talentovani baksuz – od svake devojčice dobije šamar kada je poljubi. A Miljan, recimo, nikada nije dobio šamar. Kažu to se zove antitalenat.

Svi mi smo umetnici na svoj način. Moji drugovi su rođeni da stvore događaj, događaji da pređu u neizbrisive uspomene. To su dragocenosti koje nosimo kroz život i zbog kojih se uvek nasmešimo kada ih se setimo.

A moj talenat je baš ovo pisanje. Čežnja da vam izmamim osmeh dok čitate moj tekst. Pojaviće se čudo na vašem licu! Stvoriće se osmeh koji će vam ulepšati lice, dan i ceo svet. Nasmejati i oraspoložiti nekog, prava je umetnost! Za to je potreban poseban talenat!

talenat

(Dunja Vićentijević, OŠ “Vasa Čarapić“, Beli Potok, Pohvala – Osnovna škola)

Šta ti kažeš na sve ovo?

