Šta će ti staro sunce

Jednom sam sebe zamislila kao pticu, ja ne bih nikada prestala da letim, a onda bih od umora pala i neko dete bi me stavilo u kavez, a moje srce bi prestalo da kuca. Moje su nebo ulice najlepšeg grada, moja su krila neke dosadne reči, toliko me umaraju da stalno padam i umirem u kavezu od belog papira i sivih linija.

Umem satima da govorim o svemu što mrzim, a ustvari toliko volim.

Mrzim da hodam praznim ulicama.

Mrzim zalaske sunce i one izlaske što ih ponekad dočekam.

Mrzim zvezde što se vide sa stadiona.

Mrzim i ono brdo uz koje se vraćam kući i na kojem su kiše sklonile oblake iz moje glave.

Nekad danima radim kontra stvari.

Nosim pokvarene satove.

Čitam knjige od kraja do početka.

Gledam filmove samo zbog muzike.

Slušam muziku i vidim boje. One koje još uvek ne postoje. Tim bojama je u jednom danu sunce obojilo ulice najlepšeg grada i one zvezde što su nekad davno odmarale na nebu u mojoj glavi su opet bile tu. Zaboravila sam da mi posle njih ostaju samo crne rupe i da je tada vrhunac umetnosti crni kvadrat na belom platnu. U tim crnim rupama su sve one dosadne reči i sve ono zbog čega ne spavam i izbegavam prazne stadione, brda i jutra.

Jednom se pojavilo jedno sasvim novo sunce u jednom sasvim nebitnom gradu. Obojilo je nebo, a ne ulice, moje zvezde nisu došle i crne rupe su ostale mirne.

Šta će ti staro sunce?

…ali ne zaboravi na kiše što padaju na ulicama najlepšeg grada. Te kiše sklanjaju oblake, te ulice su tvoje nebo, na njima su neke reči, te reči su tvoja krila. Ako prestaneš da letiš, tvoje srce će prestati da kuca.

(Jovana Ranković, pohvala, kategorija Odrasli)

Šta ti kažeš na sve ovo?

