Biti Evropljanin u Srbiji

2016. je godina. Živim u Srbiji. Zemlji u kojoj i dalje vladaju svakojaka ljudska načela, ispravna, i ona koja nam prave probleme, a da toga pola nacije nije svesno. Ta načela koja su usađena u mozgove mase ljudi, da ta, baš ta načela proizvode mnoge nesuglasice među nama, ljudima.

Biti Evropljanin u Srbiji? Moj odgovor na ovo pitanje bi bio ˇMožda za 150 godinaˇ, jer mi, sada, kakvi smo, ne bismo mogli biti deo te velike Evrope.

Corax-Serbia-EU

Danas, velika masa ljudi ne razmišlja na neki racionalan, savremen način. Naravno, stojim do toga da niko ne razmišlja na isti način, ali isto tako smatram da moramo ići u korak sˇ vremenom. Evropi trebaju države koje su napredne u ekonomskom, političkom i društvenom smislu. Ali, u Srbiji je loše biti druge vere, biti ateista, biti druge rase, boje kože, biti pripadnik LGBT populacije, loše je imati drugačije običaje, ali zato je dobro biti nasilnik, huligan, lopov.

Evropska Unija nam postavlja mnoge prepreke koje treba proći da bismo postali njena članica. Naravno, ona nam sa sobom donosi brojna načela, koje mi kao građani možemo, a i ne moramo prihvatiti. Bitno je da postoji ravnopravnost među polovima. Bitno je da se pripadnici drugih vera nediskriminišu. Pola nacije se ne kupa i ne pere zube, a želimo u Evropu. Kako? Sa ponašanjem koje nije normalno za ovo doba. Biti Evropljanin u Srbiji je teško, bar za sada.

Mlađe generacije se bore i trude da iskorene loše navike i loša razmišljanja ljudi u okruženju. Ali to nije lako. U državi u kojoj se svakodnevno može videti pretučen mladić, silovana devojka, prosjak, narod i vlast takvim slučajevima ne pomaže, već im se dodeljuju epiteti poput ˝slabić˝, ˝prostitutka˝, ˝raspikuća˝.

U Srbiji su svi vernici, a malo njih je pročitalo Bibliju. Ali sebe nazivaju vernicima. U Srbiji si jak i snažan ako pretučeš slabijeg od sebe. Srbin kada ugleda devojčicu sa stomakom do zuba, naziva je prostitutkom, a ne zapita se da li je ta devojka oteta i silovana. Ali bitno je da narod ispira usta glasinama i pričama, a ništa neće uraditi da takve slučajeve spreči.

Biti Evropljanin u Srbiji? Moj odgovor na ovo pitanje bi bio ˇMožda za 150 godinaˇ, jer mi, sada, kakvi smo, ne bismo mogli biti deo te velike Evrope.

Ja sam rođen da živim kao jedinka na ovom svetu, i prinuđen sam da budem okružen ljudima koji ne razmišljaju kao ja, bilo to isprano razmišljanje ili ne, ali imam pravo da nekome dam do znanja da promeni svoj stav o nečemo ako je taj stav loš. Samo promenom na bolje možemo pokazati svetu da Srbija može biti država slična Francuskoj.

Pojedine članice EU su pokazale kako ne treba postupiti samim tim što su zatvarale granice pred najezdom migranata koji su dolazili iz Azije kroz Srbiju. Srbija je tada pokazala da je država sa velikim srcem koje može postati još veće ako mi, kao nacija, promenimo razmišljanja i stavove koji nisu dobri i pošaljemo još bolju sliku svetu o nama. Ako mlađe generacije uspeju da utiču na razmišljanje naroda, i kad narod shvati gde greši, e tada možemo sa ponosom reći da smo mi Evropljani iz Srbije.

Autor: Miloš Jeličić

One Comment Add yours

Šta ti kažeš na sve ovo?

