Tamarin razgovor sa alter – egom

„Whenever I climb, I am followed by a dog called ego“ – Nietzsche

08.02.2016.
Odlučila sam da ti pišem jer drugog načina za normalnu komunikaciju sa tobom i nema.

Ukoliko bih pokušala da pričam o problemima, znam da me ne bi slušala. Verovatno bi se okrenula i otišla. Kao što uvek odeš. Kao što si i sada to uradila. Napravila si sav ovaj nered i ostavila me. Haos mi je u glavi, u sobi, u telefonu…

I kao da si ostavljala neke tragove, tvoje stvari su svuda. Odeća je razbacana na sve strane, tri knjige su ostale radnom stolu i gomila papira pored njih. Zaboravila si i onaj svoj omiljeni šal i sivu ogrlicu. To se još nekako i da srediti, ali svim onim drugim problemima kao da nema kraja.

Veliku štetu si napravila tim svojim nepromišljenim postupcima. Opet si slušala taj glas iz svemira, znam to. Dopustila si da te zadivi glupi trag na nebu o kome stalno pričaš. Poverovala si u nemoguće. I ponovo si pričala o svemu onome za šta smo se dogovorile da više nikad nećeš. Zabavila si se, bilo ti je lepo…

Sve si to radila sa osmehom na licu i nijednog trenutka nisi ni pomislila na mene. Sve dok nisi počela da se plašiš. A tad, kad je ponovo došao taj tvoj strah i kada te potpuno obuzeo, setila si se da sam ja tu. Kao što sam i uvek bila. On te je terao da razmišljaš previše i nije ti dopuštao da zaspiš. I čula sam te one noći kako plačes. Čula sam kasnije iste te noći daske koje škripe pod tvojim bosim stopalima dok prilaziš mom krevetu i čekaš da te zagrlim, utešim i uspavam. Samo sam se pravila da te ne čujem i da ne osećam tvoj miris.

Nisam mogla da slušam tvoje probleme, opsesije, te sulude misli koje ti padaju na pamet i koje se igraju sa tvojim razumom kao sa lutkom. Znala sam da ćeš nakon te noći otići, svakako. Bez obzira na to da li ću te ja primiti u svoj krevet ili ne. A znala sam i ako bih te pustila da legneš kraj mene, da bi posle samo meni teže bilo.

Drago mi je što više nisi tu. I molim te, nemoj nikad više da se vraćaš. Ostani tu gde jesi i neka se sada vanzemaljci malo brinu o tebi. A ja ću sav ovaj nered već nekako srediti. Lakše će mi i biti da ga se rešim kad ti nisi tu jer ti uvek od mene napraviš onu lenju osobu. Onu koju mrzi da ustane iz kreveta, koja doručkuje čokoladne bombone i ceo dan gleda serije, koja ne nosi ništa drugo sem pidžame, ne piše svoj dnevnik redovno, ne dozvoljava nikome da uđe u njenu sobu, ne izlazi iz kuće i ne druži se ni sa kim.

Već si previše puta pravila od mene takvu osobu, a onda stajala sa strane, posmatrala me i smejala mi se. Povremeno bi me nudila bombonama, donosila mi čaj, a onda bi me uveče ostavila i otišla negde da plešeš do jutra. Zato i ne želim da se vratiš. Zapravo, ne dozvoljavam da se to desi. Ako želiš svoje stvari nazad, pošalji nekog drugog po njih i ne dolazi nikad više. Čak ni na rođendan. Ne zanima me što smo se rodile istog dana, više nećemo slaviti zajedno. Ja možda neću slaviti uopšte. Ne mogu da gubim vreme na takve gluposti pored svog ovog haosa koji moram da sredim.

Zbogom.

olivier_ramonteu_Alter_Ego_01

09.02.2016.

Izvini. Izvini za sve ono što sam napisala u prethodnom pismu. Jedostavno, došli su oni dani kada se svega plašim i kada me sve nervira. Možda sam luda. Ponovo sam pomislila da si ti ta koja usred noći dolazi u moj krevet. Sada znam da je ustvari obrnuto. I sada znam da sam zapravo ja ta koja od tebe pravi lenju devojku.

Malo sam spavala protekle noći. I sanjala sam neke strašne snove. Medjutim, sve mi je to pomoglo da dobro razmislim i zato sada znam sve ovo. Molim te da se vratiš. Priznajem, nedostaješ mi! Fališ mi da mi kažeš da će sve biti u redu i da ne treba da brinem. Fališ mi da me opomeneš da manje razmišljam o svim onim stvarima koje me čine tužnom.

Nedostaju mi trenuci kada pustiš moje omiljene pesme, pa kada ležimo satima i razumemo se dodirima. Treba mi tvoja pomoć. Trebaju mi sve tvoje ideje kako bih mogla da pišem i trebaju mi sve tvoje reči, tvoji pogledi, zagrljaji i poljupci kada hoću nešto da objasnim drugim ljudima.

Ne umem da komuniciram sa drugima bez tebe. Dosadna sam, jednolična, ćutljiva i stidljiva. Treba mi tvoja energija kako bih mogla da plešem na probama baleta, u kafiću ili na ulici. Treba mi tvoje znanje kako bih bar mogla da pokušam da odgovorim na sva pitanja koja mi drugi postavljaju i koja sama sebi postavljam. Ž

elim da dođeš i ispričaš mi šta si sve uradila pre nego što si otišla, jer ja više ne mogu da se snađem i ne znam kako bi trebalo da se ponašam. Ne umem da se nosim sa posledicama tvojih postupaka. Iako su to uglavnom lepe stvari, ja idalje ne umem. Nisi me naučila i mislim da nikad nećeš ni moći. Nikada ja neću biti sposobna da živim bez tebe. Verujem da smo zato i rođene istog dana, kako bismo celog života bile zajedno. I nadam se da ćemo uskoro ponovo duvati svećice, ja čak ni to ne bih umela sama. I nije ni važno gde si, samo se vrati.

Znam da je tu sigurno lepše i nadam se da ćes i mene jednog dana povesti sa sobom, ali sada se vrati. Potrebna si mi ovde. Obećavam da ću te voditi svuda sa sobom, neću te više zaključavati u sobi kada krenem negde. Upoznaću te sa svima i biću ponosna na tebe dok te budem gledala kako ih sve redom zadivljuješ i ostavljaš bez reči, kako postaješ omiljena u društvu.

Dođi i sve će biti bolje. Čaj će imati još lepši ukus, filmovi će biti manje strašni, a muzika manje tužna, knjige će biti zanimljivije i svake ću noći sanjati nešto lepo dok budem ležala kraj tebe. Dođi da skinemo ukrase sa one jelke za koju si me ti nagovorila da još uvek ostavim okićenu.

Vrati se kako bih ponovo mogla da pričam o onim tajnama koje govorim samo tebi i kako bih ponovo mogla da radim one stvari koje smem da radim samo pred tobom. Vrati se da bi sve bilo kao pre…

Eto, ovoliko mi nedostaješ. Nadam se da ćeš shvatiti, da ćeš razumeti, kao i mnogo puta pre.

Volim te.

Tamara Miličić

One Comment Add yours

Šta ti kažeš na sve ovo?

