Malum – 1.deo

“I dalje ne razumem zašto ideš u posetu tim ljudima. Nikada se nismo družili sa njima”, doviknu Izabela iz kuhinje.
Podigao sam pogled sa novina i pogledao je. Lice joj je bilo crveno od vremena provedenog nad vrelom peći dok je kuvala ručak. Kosa joj je bila raščupana i niz lice joj se slivao znoj.

“Idem da izjavim saučešće, rekao sam ti već. Jadni ljudi, nikome ne bih poželeo takvu nesreću. Zamisli kako bi nama bilo kada bi Rijenon umrla…” slagao sam i zagrlio je.

Znam da ne bi trebalo da lažem svoju ženu, ali nisam želeo da se brine, a i nije bilo razloga za to, valjda. Pogledao sam na ručni sat. Bilo je vreme da pođem. Dan je bio vedar i krenuo sam peške ka kuci Aningovih. Juče, dok sam čistio radnju, čuo sam za strašnu nesreću koja je pogodila tu jadnu porodicu. Naime, petnaestogodišnja Imo se obesila. Majka ju je našla kada se vratila iz nabavke i još se nije oporavila od šoka. Gospodin Džon Anning se sada brine o njoj uz pomoć služavke; Bog zna kako to izdržava. Ja sam Aningove znao samo iz viđenja, i da mi je neko juče rekao da ću im otići u posetu ne bih razumeo. Međutim, danas se desilo nešto čudno. Baš kada sam jutros u kafani sa prijateljem komentarisao taj nemio događaj, prišao mi je visok mladić i seo pored mene. Zamolio me da popričamo nasamo. To me je začudilo, ali uvek sam voleo čudne događaje i misterije, te pristadoh.

“Imo se nije ubila, znate? Ubijena je” rekao mi je šapatom.

Iznenađeno sam ga pogledao.

“Kako to mislite? Pa zar to nije rešena stvar, policija je zaključila da je samoubistvo?” pitao sam.

“U pravu ste, policija jeste to zaključila. Ali ko vam kaže da su u pravu? Ja vam tvrdim da nisu. I to nije moje puko razmisljanje, ja sam u to siguran, čak imam dokaz.”

Bio sam zbunjen. Ko je ovaj mladić i zašto meni ovo priča? I kako to on zna bolje od policije?

“Izvinite, nisam se predstavio. Ja sam Džordž Sibli. Posmatram vas već neko vreme, gospodine Olden. Nekoliko meseci zapravo… morao sam biti siguran da ste pravi čovek za mene, da ćete biti u mogućnosti da mi pomogonete”, rekao je uz osmeh.

“Da vam pomognem sa čime?”

“Da mi pomognete da rešim ovaj zločin, Gospodine Olden, kao i ostale vezane za ovaj.”

Zapalio sam cigaretu.

Šta ti kažeš na sve ovo?

