Malum – 2.deo

Zapalio sam cigaretu.
“Gospodjica Imo je preminula tek prekjuče, vi ste znali da će se to desiti vec pre nekoliko meseci? Ne razumem.”
Ništa od onoga sta je ovaj mladić rekao ovih nekoliko minuta nije imalo smisla,ali neki deo mene mu je verovao,bez ikakvog razloga.

“Nisam znao zasigurno, ali imao sam razloga da verujem da bi se moglo desiti. Ja sam se zabavljao sa Imo. Ima toliko stvari koje su nagoveštavale da sledi nesreća. Tek kada se desilo, znao sam da je vreme da vam priđem”, odgovori mi mladic.

U očima sam mu video iskrenost i znao sam da je nesto ozbiljno u pitanju. Postao sam nestrpljiv da sve čujem.

“Gospodine Džordž, molim vas požurite i sve mi recite. Ko ju je ubio? Zašto? Kako policija ne zna? Zašto ste baš mene izabrali?“, brbljao sam, postavljao pitanja kao sumanut.

“Sve u svoje vreme. A sada evo šta ćete uraditi…”

Satima smo razgovarali i tek sam predveče stigao kuci. Ceo život sam žudeo za misterijom, za opasnošću i sada sam konačno dobio šansu za avanturom, sa svojih 44 godina provedenih u radu i dosađujući se, i iako je ovo pomalo bolesno, bio sam srecan što ću biti u mogućnosti da se bavim nečim zanimljivim, makar to bilo i ubistvo tinejdžerke.

Stigao sam pred kucu Aningovih. Bila je to ogromna kuca okruzena divnim dvoristem. Pokucao sam na vrata. Otvorila ih je debeljuskasta zena,umornog izgleda i na osnovu njene odece sam zakljucio da je kucna pomocnica.

“Izvolite?” pogledala me je upitno.

U ocima sam mu video iskrenost i znao sam da je nesto ozbiljno u pitanju. Postao sam nestrpljiv da sve cujem.
“Gospodine Dzordz, molim vas pozurite i sve mi recite. Ko ju je ubio? Zasto? Kako policija ne zna? Zasto ste bas mene izabrali?“, brbljao sam, postavljao pitanja kao sumanut.

“Ja sam Danijel Olden, dosao sam da razgovaram sa gospodjom Kent i da izjavim saucesce Aningovima.“

Rukavom je obrisala znoj sa cela.

”Ja sam Moli Kent”, rekla je.

Klimnuo sam glavom u znak razumevanja.

”Salje me Dzordz Sibli.”

Digla je obrve i rukom mi pokazala da udjem. Uvela me je u bogato sredjenu dnevnu sobu gde je bilo ljudi odevenih u crno,koji su jeli, pili i tiho razgovarali. Svi su, razumeo sam, tu zbog nesrece. Neko vreme sam stajao u cosku sobe i posmatrao ljude,cekajuci da Moli postavi desert na svedski sto,jer tada ce imati slobodnog vremena da poprica sa mnom. Za par minuta koje sam proveo tu,cuo sam nekoliko verzija price kako se to Imo i zasto ubila. Moli udje u sobu i postavi desert. Pri izlasku mi dade znak da krenem za njom. Otisli smo u dvoriste iza kuce i seli na drvene stolice. Kuca se nalazila na brdu i iz dvorista se gledalo na Senoit,gradic u kome sam ziveo. Video sam drvece i kucice,sunce kako zalazi nad gradom i boji nebo u narandzasto. Taj mi je prizor oduzimao dah. Osetio sam tugu jer Imo nije bila tu da vidi to; nisam je poznavao, ali tugovao sam za njom.

12822127_530477603797907_241501748_n

“Bila je to najvedrija mala devojcica”, pocela je gospodja Kent. “Dete puno energije. Uvek je bila drugacija od ostale dece,bila je suvise zrela za svoje godine…Tako tuzno,kazu da zauvek treba biti dete. Izuzetno je lepo crtala; najvise je volela da slika zalaske sunca,kao ste je ovaj. Bila je zaljubljive prirode,stalno se zaljubljivala u dosta starije muskarce…Evo Gospodin Sibli, on ima 23 godine,a njoj je bilo samo 15. No,nije to nista. Proslog se leta zaljubila u 31-godisnjeg gospodina. Nije bilo od toga nista,razume se,ali i ona se njemu dopala,te je napustio grad kako ni sebi ni njoj ne bi napravio problem. Bila je to devojcica ubicajenog izgleda,ne mnogo lepa,ali je privlacila sve oko sebe.Roditelji su je strasno voleli i brinuli se o njoj. bila je solidan djak,lenja je bila za ucenje ali je bila pametno dete. To me podseti,jednom se zaljubila u svog ucitelja francuskog jezika,bila je luda za njim, prvi put patila zbog ljubavi. Svi kazu da je on razlog njenog samoubistva jer ga nikada nije prebolela,iako se zabavljala sa gospodinom Sibli. Bila je dete cisog srca, puna ljubavi,andjeo mali. Volela je misterije i avanture. Znate,jednom je pobegla od kuce i nije se vratila sve dok je njena najbolja drugarica nije nasla prateci tragove koje je ostavila.Nije to radila kako bi nasekirala roditlje,razume se,vec kako bi se zabavila jer nije mogla da podnese dosadu. Gospodin Sibli i ja verujemo da ih je ostavila puno,tragova mislim, nama, kako bi nam rekla sta se desava i mislimo da bi nam to pomoglo da nadjemo ubicu. Oh,kako sam tuzna bila kad sam cula! Mi smo,znate,bile veoma bliske. Za Aningove radim vec 17 godina.Nikada zapravo nisam imala svoj zivot. Kao mala sam ostala bez roditelja i oni su najblize sto imam porodici. Tuzan je to zivot,gospodine Olden. Dakle,razumete zasto sam tu da pomognem. Imo je bila vesela devojka,stalno spremna da pomone ljudima. I kako dodje do toga da neko naudi tako divnom i neznom stvorenju,detetu? Nikada necu razumeti. Ne zelim da razumem. Nasla sam oprostajnu poruku. Elizabet,Imina majka, je nije primetila,jadna zena. I dalje lezi u krevetu i bulji u jednu tacku,doktori nisu sigurni da ce se ikada oporaviti. Grozno je izgubiti dete,a njoj je Imo bila jedino. Volela ju je strasno,ceo joj je zivot posvetila.U poruci je skrivena neka sifra,sigurna sam, poznajem Imo.”

12825241_530477870464547_2056256719_n

Vec neko vreme mi je Moli tako pricala o Imo i imao sam osecaj kao da poznajem to dete. Sunce je odavno zaslo,ljudi su odlazili iz kuce Aningovih i osetih potrebu da i ja odem.
“Sta je pisalo na papiru?” pitao sam.
“Pisalo je: KO JE KAO BOG?”

Čudno, mislio sam.

„Sad moram da krenem,dugo sam se zadrzao. Sutra ću, naravno, doći ponovo.”

Ukoliko ste propustili 1.deo Maluma, pročitajte OVDE

Šta ti kažeš na sve ovo?

