Malum – 4. deo

Te veceri,kad sam dosao kuci,Izabela je bila posebno srecna. “Dzordz,imam divne vesti. Jedna devojka je trazila posao,vise ne moramo sami da usluzujemo kupce u radnji. Zar to nije izvanredno?”. Zagrlio sam je i rekao da jeste.

Povela me je do kuhinje. Za stolom je sedela Rijenon. Izabel je napravila svecani rucak povodom toga. Seo sam i osecao sam se kao da zivim dva razlicita zivota. Jedan porodicni i jedan u kojem se bavim ubistvom deteta.
”To nisu jedine lepe vesti”, rece Izabela uz vragolast osmeh. “Rijenon je jedan fini mladic pozvao na skolski ples.”
Rijenon se samo stidljivo smeskala ne skrecuci pogled sa rucka. Celo vece smo se smejali i pricali veselo, a zatim srecni otisli u krevet.

Ujutru me je probudio telefon. Skocio sam iz kreveta, i obucen samo u donji ves, otrcao do telefona u hodniku.
“Halo, Dzordz, ti si?”, cuo sam Siblijev glas.
“Da, ja sam”, rekao sam zadihano.
“Antoni zeli da se vidi sa nama. Danas u 11, u birtiji”, rece Sibli.
Spustio sam slusalicu i krenuo ka kuhinji. Unutra je bila Izabela.
“Ko te je zvao? Zvucao si kao da je nesto vazno.”
Seo sam na stolicu planirajuci da pojedem nesto, a onda sam pogledao na sat.
“Dodjavola!!!”, viknuo sam.
Imao sam samo pola sata do 11. Otrcao sam do spavace sobe i obukao se, a zatim istrcao iz kuce. Kada sam stigao do birtije, Sibli i Antoni su vec sedeli u jednom cosku.
“Izvinite sto kasnim, uspavao sam se”, rekao sam i seo.
“Znaci li vam nesto ime Majkl?”, pitao nas je Antoni.
Nisam poznavao nijednog Majkla.
“Kako mislis?”, pitao je Sibli.

“Majkl je ime koje potice iz starohebrejskog jezika i znaci retoricko pitanje: Ko je kao bog? Verujem da je devojka zelela da nadjete osobu koja se zove Majkl. To je sve sta sam nasao.”
Konobar mi je doneo pivo. Dan je bio topao i cuo sam decu kako se igraju izvan kafane. A onda sam ugledao Alison na drugom kraju kafane. Sedela je sama i citala knjigu.
“Mislim da imam ideju. Imo se druzila sa jednim momkom koji se zvao Majkl. On je policajac i, sticajem okolnosti, radio je na njenom slucaju. On je zakljucio da je uzrok njene smrti samoubistvo”, izjavi Sibli.
Antoni zatapsa rukama i ustade.
“Veoma dobro,gospodo,ali ja sad moram da krenem.”

Ustali smo i rukovali se sa njim. Kada je otisao, pitao sam Siblija:
”Sta Alison radi ovde?”
Sibli ustade i krenu ka njoj.
”Ceka nas,naravno”, rece usput.
Premestili smo se za njen sto i ispricali joj sve. Alison je bila jedna od najlepsih zena koje sam ikada video. Sedela je mirno i pusila cigaretu dok nas je slusala.
“Pa,sta cekamo onda? Idemo u posetu Majklu”, najzad je rekla.
Sat vremena kasnije,bili smo ispred policijske stanice.
“Vas dvoje me sacekajte ovde”, rece Sibli i ode unutra.
“Imas upaljac? Svoj sam negde izgubila”, pitala me je Alison. Izvadio sam upaljac i upalio joj cigaretu. thumb_COLOURBOX2957788
“Ko zna koliko ce mu trebati… Sedimo!”, rekao sam joj, i seo na drvenu klupicu ispred policijske stanice. Sela je pored mene i vetar je bacao njenu plavu kosu u moje lice. Sibli se vratio sa covekom obucenim u policijsku uniformu.
“Ovo je Majkl“, rekao je.
“Dobro,sto vam ja trebam?”, pitao je Majkl.
Pogledao sam u Siblija cekajuci da on odgovori.
“Znamo da se Immo nije ubila. Znamo i da ti imas neke veze sa tim dogadjajem. Reci nam sve sta znas”, rekla je Alison.
Majkl je izgledao izbezumljeno.
“Kako vi to znate?” pitao je.
“Ja sam njen momak. Znam sve, osim stvari koje su se odigrale u vreme ubistva. Nije imala priliku da mi kaze”, nestrpljivo rece Sibli.

Majkl je neko vreme cutao, a onda rece:
”Da,da, nije se ubila. Ubijena je. Ona je zelela da svi misle da se ubila. Uradio sam sve sta sam mogao. To mi je rekla letos: ”Ako ikada budem umrla,neka izgleda kao samoubistvo.” Kada sam saznao da je nadjena mrtva,dao sam sve od sebe da tako izgleda. I uspeo sam. To je to.”

Alison i Sibli su ostavljali utisak kao da su nezadovoljni odgovorom.
“A nije ti palo na pamet da nadjes ubicu?”, pitao sam ljutito.
“Jeste, ali sta bih onda sa njim? Da ga uhapsim? Onda bi se saznalo da nije samoubistvo,a Imo to nije zelela.”
Ustao sam sa klupe u naletu besa.
“Kazes da bi pustio ubicu da slobodan seta gradom, mozda i ponovo ubije, jer ti je tako reklo jedno dete? Dete koje je sad mrtvo! Njoj to sada nista ne znaci,ona vise ne postoji i ne moze znati sta se desava. A ti rizikujes zivote drugih ljudi zbog necega sta je rekla letos?!”, skoro sam vikao.
Majkl je oborio je pogled. Alison me je povukla nazad da sednem.
“Znam kako ti ovo zvuci,Danijel,i slazem se,ali nisi poznavao Imo. Ona je imala snazan uticaj na ljude. Nezamisliv. Razumem ga na neki nacin”, rekao je Sibli.
Svi smo cutali neko vreme. Tisinu je prekinuo Majkl:
”Slazem se sa vama,gospodine Olden. Koliko sam razumeo, vas troje pokusavate da nadjete ubicu. Zelim da vam se pridruzim. Dobro bi vam dosla pomoc nekoga ko se bavi mojim poslom.”
I dalje sam bio besan na tog coveka ali bio je u pravu. Dobro bi nam dosla pomoc policajca.
“Sta sve imate od tragova? Jabuka koju je ostavila, moje ime,sta jos?”, pitao je Majkl.
“Kakva jabuka?”, pitala je Alison.
Majkl se zbunio.
“Zar nije nadjena jabuka u sobi u kojoj je nadjeno telo?”
Nismo culi ni za kakvu jabuku sve do sada.

”Jabuka!” viknula je Alison. ”Znam, Malum je jabuka na latinskom! Malum je takodje ime satanisticke organizacije,ili bolje reci sekte,za koju se decenijama smatra da se bavi kriminalom. Nekoliko puta je vezivana za ubistva; medjutim, nikada nista nije dokazano.”

Kada je sve to rekla i sam sam se setio toga. Cuo sam za sektu Malum, mada nista ne znam o njoj osim da je se ljudi plase.
“Milis da je sekta ubila Imo? Zasto? Kako da nadjemo ljude koji su clanovi Maluma?”, pitao sam.
“Moguce je, satanisticke sekte u nekim ritualima zrtvuju ljude djavolu. To bi mogao biti razlog. Ili im je preDstavljala nekakvu pretnju. Svasta moze biti. Oni nisu tajna sekta,sebe ne smatraju sektasima,oni imaju svoju zgradu,ona im je kao crkva. Dobrodosao je ko god hoce da im se pridruzI. Naravno, prvo mora da polozi test. Niko ne zna kakav. U svakom slucaju, u novinama sam skoro procitao nesto o njima, pisala je i adresa sedista sekte”, rekao je Sibli.
Jos neko vreme smo pricali a onda smo se dogovorili da Sibli ode i obavesti Moli o svim ovim novostima, a da mi ostali odemo svako svojoj kuci. Sutra cemo ici u posetu sekti. Na putu kuci, sreo svog dobrog prijatelja. Nismo se videli od kada sam poceo da se bavim ubistvom. Pricali smo o svemu i svacemu. Pitao me je da li sam cuo za smrt neke devojke. Rekao sam mu da nisam. Obavestio me da je danas nadjeno telo neke devojke. Izgleda da je ubijena,a u ruci joj je nadjena jabuka. Opsovao sam.

Kada sam stigao kuci, Rijenon i Izabela su me cekale u dnevnoj sobi.
“Sta si radio ceo dan? Gde si bio?”, pitala me je Izabela.
“Da,tata,ceo dan te nema”, nadoveza se Rijanon.
Zaista, od kad sam se probudio danas, nisam bio kod kuce.
“Isao sam u posetu starom prijatelju”, slagao sam.
“Pa svaki dan nekome ides u posetu i imas razlog da ne budes kod kuce. Prekosutra je Rijenonin rodjendan – znaci sutra idemo u nabavku.”
Rekao sam da nema problema i otisao do sobe da se presvucem. Usput sam nazvao Siblija i rekao mu za nabavku. Sisao sam i pricao sa njih dve, a zatim legao da spavam. Sutradan, nakon sto sam otisao u nabavku sa Izabelom, nasao sam se sa Moli,Siblijem i Majklom.
“Gde je Alison?“, pitao sam.
“Nije mogla da dodje. Idemo bez nje”, odgovorila je Moli.
Krenuli smo do zgrade Maluma peske. Bila je to velika siva zgrada. Usli smo i prisao nam je bradati covek koji nas je pitao sta nam treba. 03_big
“Ovo je mesto gde zive ljudi u sekti Malum,da?” pitao je Majkl.
“Nije to nikakva sekta. Mi smo prijatelji, porodica, ne sekta. Ali da, ovo je nasa kuca”, odgovorio je covek ljutito.
“Zelimo da porazgovaramo sa glavnim covekom. Vodjom vase… porodice. Sa onim koji je osnovao vasu porodicu. U vezi sa ubistvom”, rekao sam.
Covek se nasmejao i rekao:
”Mislim da znam ko vam treba.”

Odveo nas je do ogromnih vrata na drugom spratu.
“Unutra je covek koji vam treba. Recite da vas je Loki poslao”, rece bradati covek pre nego sto nas je ostavio tu.
Moli pokuca na vrata.
“Udjite!”, culo se iz sobe.
Otvorili smo teska vrata i usli. Prostorija je bila mracna i tiha. Na sredini se nalazila crna fotelja. Neko je u njoj sedeo.
“Sta vas dovodi meni?”, pitao nas je covek iz fotelje.
“Loki nas je poslao”, odgovorila mu je Moli.
“Dosli smo povodom ubistva Imo Anning. Verujemo da imate veze sa time, zar ne? Nadjena je jabuka na mestu gde je ubijena. Kao i kod drugih dvoje ubijenih posle nje. Zelimo da znamo ko je ubio Imo”, rekao je Sibli.
Neko vreme je vladala tisina.
“Mi ne ubijamo. Imamo odredjena pravila unutar porodice. “Nema ubijanja” je jedno od njih. To sto volimo djavola ne znaci da ubijamo ljude. Ne poznajem nikakvu Imo. Izvinite, ne mogu vam pomoci.”
Covek je govorio mirno,kao da nije prvi put da ga je neko optuzio za nesto tako.
“Ja sam se zabavljao sa Imo.Znam da je imala veze sa vama. Imam dokaz i ako mi ne kazete ko ju je ubio,odnecu ga u policiju”, viknuo je Sibli.
“Eh,sa kime se nije ona zabavljala…. No, znam da lazes,nemas nikakvog dokaza, znam i da je covek pored tebe policajac. Preporucujem vam da odete odmah. Okanite nas se, vama ce to ici u korist”, rece covek.
Sibli je poceo da histerise i Majkl i ja smo ga izveli iz sobe.
“Sa kime sve nije bila? Ocigledno je da zna Imo!”, vikao je.
“Nece nam reci nista, Sibli,smiri se”, rekao sam mu.
Majkl je cutke gledao u nebo.
”Znaci,nemamo nista. Znamo da je Imo imala neke veze sa Malumom. Sta cemo sad da radimo?”, pitala je Moli.
“Mislim da treba da zaboravimo sve ovo. Samo cemo upasti u nevolju”, dobaci Majkl.
“Da,a ubica neka seta slobodan,ha? Sta bi policija mislila o tome sto prikrivas ubistvo? O tome sto si se pobrinuo da izgleda kao samubistvo i ne radis nista kako bi uhvatio ubicu? Za to bi dobio otkaz i otisao u zatvor, Majkl”, rekao sam mu.
Niko ovo nije shvatao ozbiljno.
“Nisi u poziciji da pretis,Olden”, mirno mi je odgovorio Majkl.
Nisam znao sta to znaci,ali bilo mi je muka i krenuo sam kuci.
“Gde ides?”, prodrao se Sibli.
“Kuci,svojoj porodici; ili imas neki plan?”, odbrusio sam mu.
Oborio je glavu. Bilo mi je krivo da odem sada, Sibliju je zaista stalo do ovoga i sve je radio kako bi nasao ubicu. Medjutim, trenutno nisam nista mogao da uradim i otisao sam kuci. Kada sam stigao, video sam policijska kola ispred svoje kuce. Utrcao sam unutra i zatekao uplakanu Izabelu. Pricala je sa policajcem.
“ Danijel!”, vrisnula je kad me je ugledala.
Zagrlio sam je cvrsto i pitao sta se desava.

“Oteli su Rijenon,nisam mogla da ih zaustavim, pokusala sam sve ali nisam mogla…”, kroz suze je jedva govorila.

Mislio sam da cu se onesvestiti.
“Gospodine Sibli,radimo sve kako bismo je nasli”, rekao mi je mladi policajac.
Srusio sam se na stolicu osamuceno. Naime, Izabela i Rijenon su isle do poste da posalju pozivnice za rodjendan. Dok su hodale same, uskom ulicicom, zaustavila su se crna kola. Trojica muskaraca su izleteli i zgrabili Rijenon. Jedan je drzao Izabelu dok su dvojica ugurala Rijenon u kola.
“Ovo je stiglo za vas,gospodine”, prisao mi je jedan policajac i pruzio mi kartonsku kutiju.
Otvorio sam je. Unutra je stajala velika crvena jabuka, a pored nje poruka.

“Sistere in tempore”.

Neko iz te proklete sekte mi je kidnapovao dete? Izabela je pokusavala da mi kaze nesto ali nista nisam razumeo. Komsije su se okupile na ulici pred nasom kucom. Medju njima sam ugledao Alison. Potrcao sam ka njoj kao sumanut.
“Alison, danas smo bili u zgradi Maluma.”
Vec je znala, Sibli joj je sve ispricao.
“Cula si sta se desilo? Oteli su mi dete, Alison, ti sektasi, dobio sam kutiju u kojoj sam nasao jabuku i nekakvu poruku,ne znam sta znaci,na latinskom je.”
Uzela je papir iz moje ruke.
“Prestani na vreme”, rekla mi je.
“Sta?!”
“Kazu ti da prestanes na vreme, to znaci poruka”, objasnila mi je.
“Sta da radim, Alison? Da kazem policiji? Ma kojesta, nece mi vrovati da su oni sektasi krivi za ubistva. Znaci ja sam kriv sto su je oteli? To su uradili da bi mi porucili da ne guram nos u njihova posla?”, vikao sam.
Alison se mrstila gledajuci negde iza mene.
“Majkl je ovde. Ne smemo nista reci policiji, inace neces vise videti cerku. Pozvacu Moli i Siblija. Idemo da nadjemo Rijenon. Danijele, obecavam ti, naci cemo je! Mi smo te u ovo umesali i mi cemo te izbaviti”, smirivala me Alison.
Ja sam otisao da kazem Majklu sta smo dogovorili. Alison je otisla da nadje Moli i Siblija. Odjednom sam se uplasio.
Sta ako Majkl ima neke veze sa ovime? Naravno, on je taj koji je petljao nesto sa Imo. Sta ako je i Sibli takodje umesan? I Alison? Moli? Misli su mi jurile. Ne mogu nikome da verujem od sada. Moram biti pametan.
“Jako mi je zao, gospodine Olden”, rekao mi je Majkl.
U ocima mu se videla iskrena tuga,ali nisam prestao da sumnjam. Ispricao sam mu plan i vratio se do Izabele. Nije prestajala da place. Ja sam bio na ivici suza, ali je bes vladao mojom glavom. Ubicu prokletnika koji mi je oteo dete. Policajci su uradili sve sta su mogli i ususkao sam Izabelu u krevet. Lice joj je bilo naduveno od suza. Kada je zaspala, otisao sam na tavan i uzeo stari pistolj. Nisam spavao te noci, vec sam celo vece brinuo i kovao plan sta da radim. Izabela nikako ne sme da sazna da sam ja kriv za ovo. Ja sam taj koji joj vecito pravi probleme.

Nastavice se…

Ukoliko ste propustili prethodne delove ove price, procitajte ih ovde:

Malum – 1.deo

Malum – 2.deo

Malum – 3.deo

Šta ti kažeš na sve ovo?

