Damir Urban u Domu omladine

Urban&4 večeras od 21h nastupaju u Domu omladine u Beogradu!

 

Urbanov rad hronološki se deli na pesme stvorene u kultnoj grupi Laufer (1986– 1996) i na one sa Četvorkom od 1996. godine do danas. Prepoznatljivo ime stekao je već nakon prvog Laufer albuma, najviše zahvaljujući hitovima „Moja voda“, „Svijet za nas“ i “ Lopov Jack„, nakon kojih je bend objavio sjajni album „Pustinje„.

Rasformiranjem Laufera, po mnogima jednog od najvećih hrvatskih rok bendova ikad, Urban je prvo sa grupom En Face otpevao „S dlana Boga pala si“, a nakon toga objavio album „Otrovna kiša„. Singlovi sa tog albuma – „Astronaut“, „Nebo“, „Robot“ – predstavljali su uspešno izveden zaokret u zvuku koji je do perfekcije doveo mitskim izdanjem „Zena dijete„, možda i najboljim regionalnim albumom poslednjih 20-ak godina. „Black Tattoo“, „Odlucio sam da te volim“, „Mala truba“, „Samo“, „Ruke“, obogatili su repertoar koji je nakon svega decenije aktivnog izdavanja imao impresivan popis pesama.

Album „Retro“ iz 2004. doneo je, nakon šestogodišnje diskografske pauze, veliki hit „Mjesta za mene“, nakon kojeg je 2009. usledilo izdanje „Hello„, 2012. nagrađeni EP „Kundera„, kao i hvaljeni „Mamut“ (2014), koji je ušao u sam vrh svega što su Damir Urban, Marco Bradaschia, Sandi Bratonja, Saša Markovski i Luka Toman dosad uradili.

Bez sumnje jedan od regionalno najvažnijih muzičara, autora i protagonista na binu Velike sale Doma omladine doneće najbolje iz gotovo tri decenije duge i bogate karijere započete davne 1984. godine u Rijeci.

O prvom velikom live albumu Urbana & 4 muzički kritičar Anđelo Jurkas je napisao: „Bili hitovi od vremena debi albuma ili ‘Žena dijete’, bila opaka svjedočenja s recentnog albuma (‘Dva metra’, ‘Kada se voda povuče’, ‘Sutra ćemo pričati’) skupina prijatelja silno pametno ekvilibrira između masovne popularnosti i očuvanja autorskog integriteta. Ne boje se upuštati u ad libove i improvizacije jer već toliko dobro poznaju glazbene rute kojima se kreću da od zadovoljstva zajedničke svirke ostaje tek najkraći put prijenosa na publiku.“

O samom albumu Damir Urban u velikom intervjuu za Jutarnji list je rekao: „Shvatio sam da imamo nevjerojatno dobar live zapis i ujedno vrlo intiman. Ima čak i neke greške koje smo odlučili kasnije ostaviti; od greški u kontekstu do greški u svirki, ali to mu daje posebnu čar. Ostavili smo raspored kakav je bio i na samom koncertu“.

 

„Ja sam navikao pričati jedan na jedan, i kad s nekim pričam uvijek pričam s jednom osobom. Kad jednoj ženi hoću reći da je volim, onda to kažem jednoj ženi, a ne njih deset u isto vrijeme“, a njegova publika zna da i u krcatim koncertnim prostorima Urban pruža upravo ovakav doživljaj: obraća se lično svakom pojedincu koji stoji ispred njega i koji prepoznaje i doživljava emocije koje se prožimaju svakom njegovom pesmom.

 

Gosti na koncertu biće grupa And The Kid indie/rok/alternativna četvorka iz Zagreba, nastala s početka 2011. godine. Iza sebe imaju dva studijska albuma: Factories (2013) i Grand Mal (2015) koji su naišli na odlične kritike kako publike tako i muzičke kritike. Njihova muzika je o svetu, bio taj svet dobar ili loš.

Ulaznice su u prodaji preko sistema Eventim. Promo cena 1000 (parter i balkon; ograničen kontigent), pretprodaja 1200, dok će na dan koncerta iznositi 1500 dinara!

Jedna od onih bez naslova

Ukradi konop strpljivo,
ispleti čvor po čvor,
dobro zaveži tako, svaki pokret moj
žicom zategni tanki gospodski vrat
sve što možeš izbjegni, otmi mi zrak
uguraj tijesno u mini kutiju šibica
pošalji nas poštom na kraj svijeta

sada me poništi,
sve mane izbroji
sada me poništi
izmisli novoga mene

pa se potrudi da nitko nikad ne sazna
gdje vodi naš trag, ni novu adresu,
najmanjih ljudi
zalijepi nas žešće u vatru šećera i dima
ušapni korak nek pršti tišina
nek prsne tišina

sada me poništi…

ukleši svijet za mene u mrežu ludila i mijene
da zapnem kad krenem i padnem na tebe

sada me poništi…

Šta ti kažeš na sve ovo?

