Myth of Creation – Visionary Art Union

U petak 1.7.2016. u Hadži atelje-galerija-bar – u u Beogradu održan je višečasovni događaj na kome su se javnosti predstavili Myth of Creation – Visionary Art Union. Pored izložbe radova ove umetničke unije koja je predstavljena unutar galerije i stalne dj muzičke podrške, glavni akcenat stavljen je na slikanje uživo, odnosno proces nastanka umetničkog dela koji se dešavao pod otvorenim nebom u bašti. Nekoliko umetnika je na licu mesta pokazalo kako nastaju dela Psy Art-a. Ovo je prvi u nizu Myth of Creation događaja koji će se realizovati u prostoru Hadži Melentijeve 70, a izložba je otvorena do 15. jula.

 

 

 

 

Ova vizionarsko – umetnička unija nastala je početkom proleća 2016.kao neformalna grupa.Idejni tvorci su Bojan Maksimović, Mina Banić, Nenad Lučić, Ivana Fišeković, kao i Marko Mitrović, koji je sa Jelenom pričao o svojim utiscima sa izložbe, o konceptu samog događaja, o nastanku Myth of Creation – a, o budućim planovima, a pokušao je i da čitaocima Zabavišta približi svoje stvaranje govoreći o sudaru spiritualnosti i ega.

Jelena: Marko, odakle uopšte ideja da se stvori Myth of creationn i kako vaša Unija funkcioniše?
Marko: Ideja je nastala voajerisanjem naših već postojećih fb stranica od strane jednog člana Unije :), koji je silno želeo da napravi ovu priču i okupi što više kreativnih ljudi na jednom mestu koji će zajedno stvoriti Mit. Pozitivna strana ove ideje je da sujeta ne postoji i svako ko želi da bude deo unije i da doprinese razvijanju iste je dobrodošao. Postali smo prava mala komuna, družimo se, upoznajemo, dogovaramo, stvaramo, polemišemo. Svako od nas doprinosi uniji svojim znanjima i skilovima i to je put u naše pobede. Različiti smo i svako ima neki svoj trip. Svako ponaosob poseduje jaku pokretačku i kreativnu energiju koja ima za cilj da ova priča uspe.

 

 

 

Jelena: Da li je izložba ispunila vaša očekivanja? Kakvi su tvoji utisci, a kakve su bile reakcije posetilaca?
Marko: Izložba je i premašila naša očekivanja. Ambijent, publika, stvaralačka energija i inspiracija začinjena fantastičnom muzikom u sklopu cele priče – genijalno. Svi su sa nama zajedno delili mnogo podrške i pozitivne energije. Razmišljajući na koji način možemo što bolje da približimo vizionarsku umetnost ostalim ljudima, nas četvoro smo se zaista iskreno potrudili da stvaramo, a u isto vreme da komuniciramo sa publikom. Posetioci nisu krili oduševljenje. Najbolja stvar je upravo ta da smo neke ljude motivisali da i sami stvaraju, zbog čega mi je mnogo drago jer baš to je energija koju želimo da šaljemo kao unija i kojoj težimo.

Jelena: Odakle crpite energiju i inspiraciju za stvaranje?
Marko: Energiju crpimo iz polednjih atoma jer se posle svakodnevnih rutinskih poslova i obaveza javi želja da nešto uradimo i za sebe i da se sebi posvetimo. Mi to radimo kroz umetničko izražavanje. Kombinujemo različite stilove i tehnike slikanja /crtanja, a takođe koristimo i sve prednosti tehnologije kako bismo napravili još jedan pravac u umetnosti – digital art. Inspiracija dolazi iznutra, sakuplja se na različitim mestima i kroz različite senzibilitete, kroz muziku, druženja, festivale, putovanja.

„Ono što je, po mom mišljenju najbitnije, to je da smo se okupili oko iste vizije, oko istog cilja. Naša vizija želi da se vidi, da se čuje, da se pretopi u stvarnost, izađe iz ljušture „undergrounda“ i postane „mainstream“. Brutalno iskrena, neuprljana uticajem konvencionalnog, psihodelična, predugo golica naše umove. Zato smo rešili da je oslobodimo. Svako od nas ima sopstveni prepoznatljivi stil, godinama iskreno građen koji ni na jedan način ne podilazi nikome, a osvaja svojom unikatnošću i izrazom. Svako od nas radi svojom tehnikom, kojom se najbolje izražava, što zajednićki donosi tu posebnost unije i to je ono sto je mene privuklo.“

13599801_1649064965415533_5598663840692361979_n

Jelena: Ono što je meni posebno interesantno, konkretno u tvojim radovima, jeste sudar spiritualnosti i ega koji na neki način daju mračnu stranu tvojim crtežima.
Marko: Da budem iskren, taj sudar spiritualnosti i ega je prisutan u svakom mom crtežu. Nisu tema svakog mog rada, ali kao podloga su tu i daju i svetlu i mračnu stranu mojim slikama (iako ljudi uglavnom primećuju samo mracnu stranu njih). Svi mi imamo svoju spiritualnu stranu koja je u današnjici generalno zaslepljena zbog okruženja u kom se razvijamo i zbog načina na koji živimo gutajući sopstvena nezadovoljstvai odbijajući promenu koja može da utiče na nas kao individue i na ljude kojima smo okruženi. Prihvatili smo strah i laži i hranimo svoju lošu stranu ega do te mere da na kraju zaboravljamo ko smo zaista. Odbacili smo dobru stranu ega, proždiremo svoje vrline, neki ni ne znajući da ta dobra strana postoji.

13606818_1649064702082226_8678811489607720139_n

Svaki od mojih radova za mene ima duboko značenje. Svaki detalj je simbol,a skup tih simbola čine moju priču, tj.kako vidim neke trenutke koji mi mogu biti lekcija. Ono što me najviše raduje je to da moji radovi privlače takvu vrstu publike, a najveća titula mi je kada vidim da posmatrač u slikama vidi svoju priču koja se često u osnovi uglavnom poklopi sa temama kojima se bavim.

Jelena: Da li onda ovaj sudar možeš da odrediš kao temu svojih crteža donekle?
Marko: To je ono što i jeste tema mog rada. Okružen takvim situacijama u svakodnevnici, kombinujući svoja znanja o tome i iskustva, nešto je prosto flipnulo u meni i rotirao sam stil svoga rada za 360 stepeni. Naravno, nisam se odrekao svojih znanja i veština, već sam se potrudio da uzmem najbolje iz njih i upravo su radovi izloženi u Hadzi – ju jedna vrsta takvog produkta. Spiritualnost i ego su po mom mišljenju najveći neprijatelji.

Jelena: U svojim radovima često prikazuješ i svoje uspone, ali i padove.
Marko: O usponima i padovima neću mnogo govoriti ovako javno :), ali, da, postoje u mojim crtežima i to iz razloga da mi daju do znanja da hoću i mogu, ali i da me podsete da ne ponavljam iste greške.

Jelena: Šta je za tebe ideja?
Marko: Ideja je moj „emocionalni trening“, kako često volim da kažem. Posle svakog završenog crteža se osećam kao posle treninga. Znam da sam uspeo da odradim to kako sam zamislio, oslobodio sam se bespotrebnog besa, uradio nešto za sebe i samim tim stavio sebe u zen mode tako da nesmetano mogu da idem u nove pobede. Ima tu još mnogo dubljeg značenja, ali za to bi već trebalo knjigu da napišemo 😀

Jelena: Da li Myth of Creation planira neku novu izložbu uskoro?
Marko: Posle Forest fest – a, gde smo, takođe, kao i u Hadži – ju, uživo slikali i imali izložbu, naš sledeći zajednički projekat je Plur Festival. Vredno radimo na pripremi našeg performansa i jako nas raduje činjenica da to ljudi prepoznaju.

Pratite ih na fb stranici: Myth of Creation – Visionary Art Union i posetite Hadži do 15.jula!

13439187_1649213148734048_6465810608763427811_n
For more information in English, click: here

Šta ti kažeš na sve ovo?

