Letonija: Riga kao iz starih filmova

Nedelja,13. mart.

Nalazim se u Rigi, glavnom gradu države Letonije.

Letonija je država koja se nalazi u severnom delu Evrope. Moje znanje o Letoniji je veoma oskudno i jedine informacije koje znam jesu da je Letonija bila članica SSSR-a i da je zvanični jezik letonski.

U Letoniju sam krenuo s namerom da istražujem letonske običaje, kulturu, narod i jezik.

Tri sata je posle podne.
IMG_20140703_152741
Vreme je oblačno i sivi oblaci koji su se nadvili nad Rigom stapaju se sa arhitekturom ovog grada i čine jedinstvenu celinu koja me čini melanholičnim i srećnim u isto vreme. Riga je veoma mali prelep grad za koji mi je potrebno jedan dan da ga obiđem. Sama Riga je kao iz starih filmova koje sam gledao kao mali. Ceo ušuškan, bogat parkovima, velelepnim trgovima i renesansnim katedralama.

Van samog centra nalazi se jedna oblast sa mnogo zgrada, sa velelepnim fasadama koje su obojene svim spektrima boja. Sve te zgrade činile su kontrast u odnosu na vreme koje mi je kvarilo raspoloženje.
Ta „šarena oblast“ se može obići peške u odnosu na sam centar grada koji je strogo ekskluzivan i industrijski.

Tokom obilaska reke, sa druge strane mosta, spazio sam statuu „Robinzona“ za koju postoji jedna legenda. Shvatio sam da je džin Robinzon spasao život dečaku koji se davio u reci i za uzvrat Robinzon je dobio novac od kojeg je kasnije izgrađena Riga. Po meni, jedna veoma neobična i zanimljiva legenda.

Tokom mog boravka u Letoniji, shvatio sam da su Letonci vrlo ljubazni i njihova finoća mi je prijala.

Pri samom kraju dana, u povratku u hotel, svratio sam u jedan restoran u kojem sam se uverio da su ljudi u Letoniji skromni i umereni, a ujedno sam uživao u slasnim kolačima i toploj čokoladi.

Pozdrav do nekog drugog javljanja iz neke druge države.

One Comment Add yours

  1. Ivan Jovović kaže:

    Ko je čitao „Belu lavicu“?

Šta ti kažeš na sve ovo?

