Čaj ili kafa, levo ili desno

Umro sam u snu te noći.

Doktori su joj rekli da je bio srčani udar. Ne znam. Nisam osetio. Desilo se te letnje večeri. Umro sam pored drage osobe. Govorio sam joj da je moj život ispunjen, da je sve tu, da sam srećan. Ali nisam mogao da biram, znate…

Čaj ili kafa, levo ili desno, nije važno. Svi se okrećemo na  toj vrtešci i čekamo dan kada ćemo da skliznemo sa nje. Govorio sam joj da je ona sve što želim i da mi ne treba više ništa.

Jer to je ono što mi radimo, lažemo jedni druge.

Ja sam hteo da nikada ne platim kartu za tu vrtešku, da nikada ne sednem na nju. Mislio sam da mogu da ostanem da ležim na travi i da gledam njih kako lete u vazduhu i smeju se. Kako se smeju dok im život prolazi pred očima. Te znojave prste kako se hvataju  za zarđale lance i klize lagano. Hteo sam da gledam kako se vrte, kako se smeju, plaču od straha, a onda ispadnju iz nje. Slećući na zemlju i završavajući  život na njoj. Nisam uspeo da izbegnem to.

 

Na kraju svi platimo cenu naših života.

 

Pripadao sam njima. Nisam hteo da se kupam, za mene je to bilo gubljenje vremena. Pripadao sam tim ljudima, sjajnim i bednim. Bio sam stopljen u tu masu, ne birajući svoju sudbinu. To je  kao jedno ravno more. Kad upadneš, udaviš se, misleći da ne umeš da plivaš. Potoneš, pomešaš se sa njima. Voda ti uđe u pluća, prsti smežuraju i dotakneš dno. Dno života.

Roditelji su mi umrli, razočarani u mene. Pokopao sam ih na groblju, gde su i njihovi roditelji umrli. Nisam za života shvatio šta su tačno hteli od mene. Samo su
umrli, ostavivši me da se do kraja života pitam.

Sećam se  svega toga, a ništa nije  ostalo. Imam njihove fotografije,  odeću, mamin escajg i tatine  šrafcigere. Nisam znao šta da radim sa njima. Ostali su sa mnom, tu gde jesu.

I  te noći sam ležao na krevetu, znojav, čekajući da svane sledeći dan. Osećali su se smrad i beda u toj  sobi. Ali to njoj nije bilo važno. Za nju sam bio ja. Ali nikada nije shvatila šta sam hteo. Nikada nisam ni ja.

Zato sam umro. Lagao sam sebe i nju.

Jer na kraju, to je ono  što svi mi radimo.

Šta ti kažeš na sve ovo?

