Tanja Jovićević: Nije loše ponekad dotaći dno

Tanja Jovićević, bivša članica grupe „Oktobar 1864“ i sjajni momci iz njenog benda, nastupili su na ovogodišnjem ubskom Zlatnom danu.

Moćnim Tanjinim vokalom, odličnom međugeneracijskom energijom i sjajnim zvukom učinili su da ubska publika zaista uživa u obrađenim pesmama Oktobra i EKV-a. Oči Ubljana ponosno su sijale u pravcu Luke Puletića, našeg sugrađanina, gitariste Tanjinog benda.

14017554_10208894286186936_1335786000_n
Postavu benda čine: Tanja Jovićević (vokal), Luka Puletić (gitara), Nikola Grozdanić (bubanj), Ivan Stanković (bas), Danilo Mitić (saksofon), Nikola Cvetković (truba) i Srdjan Tanaskovic (klavijatura)

Pričala sam sa Tanjom o mladosti, o EKV-u, o Oktobru, o muzici, o hrabrosti…O životu.

Kako je Oktobar „1864“ zapravo dobio ime?

Cela priča oko naziva zaista nema veze sa realnošću, ali razumem da kad legenda počne da živi neki svoj život počinju da se rađaju i razne misterije u vezi sa prošlim vremenima. Mnogo smo se družili, vežbali i svako od naših prijatelja je dopisivao nešto na vratima prostorije u kojoj smo najčešće provodili vreme. Datumi su nam tada izgledali vrlo važni – rođenje, smrt, venčanje…Spontano smo odlučili da to bude Oktobar 1864. To je jednostavno izašlo iz nas i niko nije imao primedbu.

Posle više od 20 godina ste sa Željko Mitrovićem snimili baladu „Dur i mol“ u kojoj su stihovi „Oktobar, ti i ja posle mnogo godina…O, da l’, da l’ je ista muzika još u nama ostala?“ Da li su zaista ista muzika i ista veza ostale između vas posle toliko godina od raspada Oktobra? 

Da. Snimili smo pesmu koja bi nosila pečat tog vremena. Između mene i Željka Mitrovića postoji jedno apsolutno muzičko poštovanje i razumevanje. Naši životi su različiti i niko nije odgovoran niti zaslužan za sudbinu onog drugog. Moje poštovanje prema njemu kao vrhunskom basisti i dalje postoji. Izuzetno ga cenim. On sa mnom  razgovara isto kao nekada, kao sa prijateljicom iz prošlosti. Mnoge okolnosti su se izmenile i mnogo toga je preneo preko svojih leđa, isto kao i ja. Ja, nemajući mnogo toga, a on imajući previše.

Zeljkotanja_1347976137_670x0
„Oktobar, ti i ja, posle mnogo godina…“

 

U ovom trenutku u bendu sarađujete sa momcima koji su mnogo mlađi od vas. Kako izgleda vaša komunikacija?

Da, mlađi su od mene oko 25 godina. Naša saradnja je fenomenalna! Uzajamno poštovanje i ogromna ljubav prema muzici nas povezuju. Bez poštovanja nema muzike, znate. Da nisu tako talentovani i hrabro posvećeni muzici ne bismo se verovatno nikada sreli. Vole muziku, a to je i moja prilika da u ovom periodu tranzicije ljudima poklonim pesme Oktobra koje nikada zapravo nisam ni izvodila od tih 80ih.

„Moj sadašnji bend zaista podseća na Oktobar. Radim sa mladim momcima koji te pesme sasvim drugačije iznose. Sviraju muziku koju sam napravila tada, ali potpuno drugačije. Energetski je dobro donose! To vam je kao ponovno rođenje! Kao vaskrsenje divnih pesama Oktobra koje čak ni osamdesetih nisu imale potpunu priliku.“

O EKV-u

Nisam bila integralni deo EKV-a. Na jako ljubazan Milanov poziv došla sam da sa njim budem na bini i učestvujem  kao pevač u jednom projektu koji mi je doneo ogromnu satisfakciju kao umetniku. Tada se nisam bavila samo rokenrolom, već i performansima. Milan, takođe, ali nemojte da ja sada pričam o tome. Volela bih da ljudi ne pričaju o Milanu dok slušaju njegovu muziku. Slušajte muziku, ljudi! Slušajte šta je čovek hteo da vam kaže! Prelistajte istoriju! Imate klikove, pa kliknite! Treba samo znati na šta kliknuti, u tome je problem!

ekv
„Bio mi je veliki prijatelj. Bio je neverovatni vizionar, muzičar, pesnik, pisac, a pre svega izvanredan pevač. Meni je to dosta za tri života. To što sam ga poznavala.“

„Sećam se samo lepih stvari sa EKV-om i sećam se svirki. To je bio razlog našeg druženja tako da smo zajedno stvorili neke od neverovatnih ploča. Bila sam prateći vokal EKV-a i imala sam priliku da naučim mnogo toga od njega. Na njegov poziv sam došla, s njim sam se najviše družila i bila potpuno zaštićena od svega što nije hteo da mi kaže i pokaže i ja mogu samo da mu budem zahvalna i nesrećna što nije danas tu. Mislim da bi muzika sigurno išla drugim tokom da su mnogi od njih ostali živi.“

U jednom intervjuu ste rekli da ste prošli ceo rokenrol, a da niste znali šta je cigareta i da ste tek u 33. godini „poludeli“.

Da, apsolutno jeste neverovatno, ali verujem da je to sudbinski bilo određeno. U jednom trenutku imate neku vrstu obaveza koje su vam kao posao i zauzeti  ste stvarima koje vas zaokupljuju na najpozitivniji mogući način, a onda u drugom, život vam se zakomplikuje toliko da se potpuno izgubite u nekim svojim ludorijama i pomislite: „Bože, šta ja više ovde radim?“ Nije loše ponekad dotaći dno, ali ako je dobrovoljno. Muzika mi nikada nije predstavljala dovoljnu vrstu utehe da sam mogla da kažem: Bežim u muziku, rešiće mi sve! Ne, muzika je uvek bila deo mog života i deo mog bića, iako u jednom momentu nisam toliko bila prisutna u medijima. Tada sam počela da sazrevam, da odrastam, da mnogo grešim i da tek tada shvatam koliko je život u stvari dragocen i koliko zapravo nemamo vremena.

Pročitajte i: EKV tribute u Mikseru: Deca smo iz vode!

Volite mjuzikl i pozorište. Imate li planove u vezi sa autorskim stvarima?

Imam nekoliko autorskih pesama, ali videćemo koliko će ekipa koja treba na tome da radi imati sluha kako ćemo to da snimimo. Mi stariji muzičari generalno nemamo problem sa živom svirkom, već sa studijima, sa sponzorima i novcem. Ne bih da odustanem.

„Živimo u jednom potpuno drugačijem vremenu koje bi moglo jednom teškom mukom da donese duh starih vremena,ali se mora biti mnogo pametniji i mudriji, mnogo oprezniji, hrabriji i slobodniji nego pre.“

„Fascinirana sam životom kao pojavom i drago mi je što sam deo njega odživela baš na ovaj način.“

Šta slušate? Da li postoji neki domaći bend koji vam privlači pažnju?

Ne slušam domaću muziku. Ne slušam ni Oktobar. Slušam crnačku muziku, uglavnom , njihovu duhovnu muziku, rep. Slušam ljude uglavnom crne boje kože.

„Nikad nisam mogla sama i mnogo mi je drago što sam mogla da kažem da nikad ništa nisam uradila sama, sve je to bilo sa ekipom i ljudima koji su poštovali neka ista životna i duhovna pravila kao i ja.“

Šta biste poručili mladim generacijama? Imate li neki savet za one koji tek dolaze?

Ja nisam osoba koju treba pitati za savet, posebno kada govorimo o porukama mladim generacijama. Znate, vrlo je lako završiti celu enigmu života, ali probajte da preživite! Važna je borba! Čak i kada mislite da nemate cilj ni razlog, nekim čudom se ipak pojavi iz nekog sasvim levog ugla iz kog niste ni sanjali!

Kako izgleda život jednog beogradskog muzičara?

Ponekad izgleda grozno, a ponekad je veličanstven. Sve što kod nas nazovete pravim imenom, ispadne odjednom da nije tako i zato samo ćutim i pevam. To je moj zadatak.

Šta ti kažeš na sve ovo?

