Bašta boje dobrog dana…

Negde na svetu postoji bašta iz koje se vide sve zvezde i koja čeka samo mene. Ponekad je sanjam i tada joj pričam o dugim ulicama kojima hodaju ljudi koji sa sobom nose neka druga mesta na svetu, ali vide iste zvezde i pričaju mi o svojim lošim i o svojim sasvim dobrim danima.

Moj otac misli da je tragedija što njegovu omiljenu glumicu mešam sa svim ostalim glumicama, a ja mislim da je tragedija što više ne pravimo vino. Koliko god filmova da odgledam, nikad neću zapamtiti glumce jer ne znam kojim ulicama idu u svojim lošim i dobrim danima, i sva vina koja postoje neće biti dovoljna, dok negde na svetu ne nađem svoju baštu.

Nekad sam imala prijatelja sa kojim sam popila bezbrojne kafe i dok smo mi ćutali, ćutale su i tišine, a sada dok ćutimo ništa se ne čuje od buke. Valjda se dogodi da, dok idem dugim ulicama, zalutam u nečiji loš dan i onda ne znam kako da izađem. Možda je pogrešno što slušam o dobrim i lošim danima. Tražiću priče o suncu i kišama. Tražiću priče o onim mestima sa kojih se vide sve zvezde.

Još hiljadu godina može da prođe, a ja ću se i dalje sećati boje onih sanki sa kojih sam pala, i onog psa koji nas čitavo leto nije ostavljao na miru, i majice koju sam nosila onog oblačnog junskog jutra. Jedino nikada neću razumeti zašto onu noć u decembru pamtim kao sunčan dan, niti zašto mislim da smo bili na moru onda kada smo mešali rum i čaj. Možda zato što su moji dobri dani mnogo bliže mojoj bašti, a ona je sigurno negde blizu sunca i mora.

Jednom sam sa nekim koga već pomalo zaboravljam skoro čitavu noć pričala o snovima. Sedeli smo ispred neke zgrade i ja i dalje želim stan tu, isto kao što i dalje sanjam iste stvari. Biće da ljude počinjem da zaboravljam onda kad oni prestanu iste stvari da sanjaju. Možda nisam ja, hodajući dugim ulicama, zalutala u nečije loše dane. Možda je neko svoje loše dane sam doneo, a zajedno sa njima i previše buke u moja ćutanja.

Negde na svetu ću naći baštu koja čeka samo mene i neću joj pričati ni o čemu, osim možda o onoj glumici i vinu, a odatle ću videti sve zvezde i biće to jedan sasvim dobar dan.

Šta ti kažeš na sve ovo?

