Ne treba mi kišobran

Dugo smo sedeli ispred napuštenih stanova u praznim ulicama po kojima su padale kiše zbog kojih sam mislila da ću se ujutru probuditi bar malo pametnija, a ne pokisla i mamurna. Kad god u tim praznim ulicama nisam znala šta da kažem palila sam cigare i brojala zvezde. Valjda se ono što govorim ne računa ako padaju kiše, a ja ne postajem pametnija. Sada gledam u stanove koji su puni ljudi što se vole čak i kada ćute, nikada nisu mamurni i kada pada kiša oni uvek otvaraju kišobrane, a meni je dosadno kada imam kišobran i kada na ulicama u kojima je gužva ne mogu da volim kišu, palim cigare i nemam šta da kažem.

Jednom mi je neko ko mi je davno bio bitan rekao kako nekad nije važno koga i šta volim jer su neke stvari mnogo bitnije od ljubavi, a i život je dovoljno dug da volim kasnije, a ja sam uvek svoj život gledala kao jedan dan u kojem je samo ljubav bitna iako je ponekad zaboravljam.

I volim one što pričaju. I volim one što ćute. I volim one što zajedno sa mnom hodaju praznim ulicama dok pada kiša i ne treba im kišobran. I volim one što više nisu bitni.

Pre hiljadu godina smo zamišljali da je jedan mali grad u kojem smo jeli burek na bazenu i pili kafu Italija. Mnogo godina kasnije stvarno smo otišli u Italiju. Sedeli smo pored mora, pili vino i žalili se na cene cigara. Naučili smo kako se na italijanskom kaže sladoled i pivo. Kada smo se vratili padala je kiša, a ja sam bez kišobrana hodala praznim ulicama jednog malog grada koji mi oprašta što ga zamišljam kao neka druga mesta na koja ću sigurno otići dokle god jedem burek na bazenu i pijem kafe.

Ponovo nisam znala šta da kažem pa sam palila cigare, dobro je što su ovde jeftine.

Sada su mi bitni samo oni ljudi kojima je važno koga i šta vole. Pravimo večere i gledamo filmove, a ja se mnogo ređe budim pokisla i mamurna, mada se ono što govorim i dalje ne računa ako padaju kiše, a ja ne postajem pametnija.

Zamišljam druga mesta dok volim napuštene stanove i prazne ulice, a život mi je jedan dan u kojem ne nosim kišobran.

Šta ti kažeš na sve ovo?

