Kafa uz rakiju

Danima smo se svađali oko toga da li se kaže „Kafa uz rakiju“ ili „Rakija uz kafu“. Sedeli smo na vrhu jednog brda i izmišljali priče o dalekim gradovima koje ćemo posetiti.

Krali smo vina i čitav život se smejali u mraku. Ipak, nikad nismo napravili onu veliku žurku koju smo mesecima planirali, i ja nikome nisam rekla da mora da prestane da se menja jer ću zaboraviti da zovem i šaljem poruke. Jesam zaboravila, mada se uvek setim kada je previše kasno u velikom sivom gradu, a ja ne spavam, pijem vino i smejem se u mraku.

Kaže se „Kafa uz rakiju“ jer se uvek popije samo jedna kafa, a mnogo, mnogo rakije.

Jedne jeseni smo se našli na klupama kako gubimo dane. Duvao je vetar, a mi smo se mrštili na oblake i sate koji su čekali naše, mesecima planirane, žurke i daleke gradove. Neko će jednom pronaći naše izgubljene danei ispuniće ih rečima isuncem. Neka to bude u proleće. Jedino će vetar i dalje biti tu i možda poneka kap kiše iz onih oblaka na koje se tako dugo mrštimo. Uvek mi je najviše žao ćutanja.

Na jednom zidu imam sliku dobrog dana. Mogu satima da je gledam kada je moj dan baš nikakav i nigde nema vina koje mogu da ukradem. Sve što želim se uvek svodi na noći u kojima sedim pored mora, slušam talase i gledam u mrak. I samo se malo smejem.

Pre svakog izlaska sunca smo brojali zvezde i pisali naša imena na cigarama. Mogla bih nikada da ne spavam. Sve moje ljubavi su najveće na svetu i sve me uvek vole sasvim dovoljno, čak i kad zaboravljam da zovem i šaljem poruke.

Sanjala sam kako čekamo kraj sveta na onom mestu na koje uvek idemo, dok pijemo ono isto pivo koje smo uvek pili i pričamo o onim istim besmislenim stvarima o kojima smo uvek pričali. Bio je to dobar kraj sveta. Nismo imali vremena za žurku, ali ni za mene da ponovo nešto zaboravim. Sasvim dobar dan, baš kao onaj sa moje slike.

Čitam knjige u kojima se šume sele i posvećujem ih sebi.

Jedan dan je padala kiša iz onih oblaka na koje se tako dugo mrštim, a ja sam pticama pričala o ljudima koji su sedeli na vrhu jednog brda dok su izmišljali priče o dalekim gradovima i pili ukradena vina.

Napravićemo žurku i ja ću se setiti da zovem i šaljem poruke pre nego što bude previše kasno, a čitav život ćemo se smejati u mraku.

Šta ti kažeš na sve ovo?

