Rade Drainac o ritualima, moralu, golom životu i podlostima

Javnost zna da ja živim specijalnim životom: ujutru jedem luk i krastavce, zatim posmatram mesec sve dok se ne sakrije.

Ja nerado dajem izjave i intervjue, pošto je to zanat onih koji se bave prozom.

U jedan sat, za vreme ručka, počinjem da pišem pesmu i to traje do dva. Pošto nisam materijalista, pišem samo iz umetničkih pobuda. Izdavači su do sada imali nameru da izdaju moja dela, ali od sada, đavo bi ih znao zašto, odjednom su odustali. Pošto, dakle, nisam mogao da izdam svoja dela, bio sam primoran da izdam svoj jedini krevet u sobi dvojici problematičnih tipova.

Ja sad spavam na podu, ali to je još uvek rentabilnija profesija nego pisanje pesama.

rade-drainacU životu sam ja pronalazio i takvih svojstava, koja su etiku priviđala u liku hijena i nije čudo što sam pevao: „Moral je konj koji je crkao na maratonskim trkama.”

Postoji jedna žalosna stvar u literaturi uopšte: pisci žele da spasu svoje odvratne lešine u grobu. Sve što rade, podsvesno ima značenje njihovog zagrobnog trijumfovanja. Oni imaju samo jednu želju na srcu: večnost. Život je za njih u drugom planu. Njegove gnusobe, floskule, podlosti i izdajstva stide se da otkriju, da ne bi time svoje lešine u grobu učinili gadnijim nego što su. Oni su svi neporočni, pravični, čedni, darežljivi, izdašni prema sirotinji i spremni za razumevanje i život da žrtvuju. Niko se od njih ne bi usudio da analizira naslage trauma u podsvesnom svetu, da sa bolnih mesta skida koru i da prikazuje svoje monstruoznosti, gađenja na svet i okolinu, opake destrukcije koje spavaju u njihovim telima pored toliko neželjenih bacila.

Bandit ili pesnik

Priznajem da sam idiot i genije bio
I da su mi dani prošli nakrivljeni kao toranj u Pizi.
Zato se žurim u krčmu kao u operacionu salu.
Pa neka! 15.000.000 građana ove zemlje
Ako me ne upoznaju po poeziji upamtiće
Me po Skandalu.

I ni briga me nije
Što u dnu srčane aorte kroz dugu jesenju noć
Pesnik sa banditom boj bije!

Može li mi se zameriti što nisam shvatio da je književnost lopovluk, prevara, laž i podlost? I da li bi iko imao kuraži da mi prebaci što sam sve stavio na jednu kartu koja se zove – goli život?
Šta ti kažeš na sve ovo?

