Deo neba na kojem nema oblaka

Mi nikada nismo napravili veliku žurku na otvorenom za sve naše prijatelje, one koje volimo i one koje smo nekada voleli.

Pravili bismo roštilj, pili pivo, gledali u zvezde, možda samo malo ćutali i slušali baš dobru muziku.

Mi nikada nismo otišli na put posle te žurke.

Pili bismo kafu na svakoj benzinskoj pumpi i rakiju u autobusu. Na svakom mostu bismo stajali i gledali u vodu, a na izložbe moderne umetnosti išli bismo jedino pijani i dugo bismo se smejali. Marina Abramović bi verovatno plakala.

Sećam se da je bio maj i da je najsitnija kiša ovoga sveta padala čitavog dana. Sedeli smo na klupi u hladnom hodniku i gledali kroz prozor. Ptice su umorno tražile deo neba na kojem nema oblaka, a mi smo pravili planove za naredne dane, mesece i godine. Za žurke i putovanja. Za čitave noći brojanja zvezda. Za sve što volimo i što smo nekada voleli.

Mi nikada nećemo imati kafanu u velikom gradu sa dugačkim šankom, sjajnom hranom, baš dobrim vinom i uvek hladnim pivom. Ponekad sanjam tu našu kafanu, samo što je sada na moru i ja sam sama, nema čak ni naših prijatelja, onih koje volimo i onih koje smo voleli. Pijem pivo, nekad tekilu, gledam u talase i nekad pada kiša.

Sećam se da je bio jun, a mi smo sedeli u loše osvetljenoj sobi i gledali u najmanji televizor na svetu. Bilo je dobro ćutati i ne praviti planove.

Otišla sam i dugo hodala ulicama grada koji ne poznajem. Rekli su da mi se dioptrija povećala, a ja sam pomislila: „Dobro je“ i stavila naočare za sunce. Nekad je baš dosadno sve videti.

Ostalo je brdo tišine i neostvarenih planova, mada izložbe moderne umetnosti i dalje čekaju da dođemo pijani. I Marina Abramović će plakati.

Imam knjigu poezije koju bih da poklonim lošem danu. Onom u kojem ptice umorno traže deo neba na kojem nema oblaka.

Sećam se da je bio jul i da mi nedostaju žurke i putovanja, čitave noći brojanja zvezda, sve što volimo i što smo nekada voleli.

Samo kada zaboravim sanjam kafanu, pijem pivo, nekad tekilu, gledam u talase i nekad pada kiša.

Šta ti kažeš na sve ovo?

