Talco, opraštam ti!

U petak, 18.novembra u Novom Sadu je održan koncert koji sam jako dugo čekala. U SKCNS Fabrika nastupao je italijanski ska/punk bend Talco, uz podršku lokalaca-  bendova Fiskalni Račun i Tu ima zvuka.

Talco slušam od kada sam bila vrlo, vrlo mlada tinejdžerka. Za njih sam saznala slučajno, preko ruskog fejzbuka (vk.com). Uprkos jezičkoj barijeri, razumela sam energiju, kao i reči poput polizia, terrorismo, giustizia, libertà, banditi i sl. Njihove pesme su mi uvek bile na ponavljanju.

Razume se da sam bila dovoljno mala, kada su i pre pet godina  bili ovde, pa nisam mogla da ih gledam. Istina je da sam svakako planirala put, makar i u Italiju, kad budem dovoljno velika. Oni su bili na „Samo njih da čujem i mogu da umrem“ listi, koju svi imamo.

Oni za mene predstavljaju velike zvezde, za ovaj događaj sam, opet, čula sasvim slučajno. Cele te nedelje sam bila jako uzbuđena, a istovremeno i zbunjena jer nijedan medij koncert nije oglasio.

Iako su ovde došli u sklopu turneje na kojoj promovišu poslednji album Silent Town, iskreno sam se nadala da ga neće previše eksponirati. Taj mi album zvuči kao da je morao na brzinu.

Kao bendovi podrške nastupali su Tu ima zvuka i Fiskalni račun. 

img_6332

Tu ima zvuka svirao je pred pedesetak ljudi svoj energično nežan pank. Na Fiskalnom računu se vidi da već imaju verne fanove koji se lako stiču oi zvukom. Novosadska škola je bila očigledna. Ova dva benda napravila su savršenu podlogu za ono što sledi.

img_6286

Iako se sumnjalo u kvalitet zvuka, sala Fabrike je odlično podnela distorzirane tonove. Koncert je počeo jakim aplauzom i uzvicima. Nisam bila jedina koja je bila uzbuđena. Bilo je impresivno to što su svirali uzastopno pesme koje zahtevaju tolko energije. Čak nisu ni svirali mnogo pesama sa novog albuma. Oni su stalno skakali, i mi sa njima i bilo je jako lepo u početku. Kasnije, kada me je uzbuđenost malo popustila, shvatila sam da ne mogu da prepoznam pesmu. Čak i kada je prepoznam, ona bi bila van ritma ili neusklađena.

Tolike godine iščekivanja i planiranja, maštanja i nadanja, a Talco na koncertu ispada iz takta.

Možda sam previše stroga, možda preveliki njihov fan, a možda sam samo navikla na hiruršku preciznost lokalnih bendova koji tri meseca vežbaju za jedan nastup. Ili samo nisam računala na italijansku aljkavost.

Bilo kako bilo, opraštam im. Pružiću im priliku za popravni negde tamo kod njih, u čizmi. Možda im samo nije prijao ovdašnji vazduh.

Fotografije sa koncerta pogledajte OVDE
foto: Sandra Jakovljević

Pročitajte još: Dropkick Murphys rasprodao februarski koncert!

Šta ti kažeš na sve ovo?

