Moj ugao: Odluke i izbori – koliko smo (ne)zreli

Kažu da je svaki početak težak, da je najteže prelomiti, okrenuti list i početi iznova. Isto tako, govore nam da se moramo usuditi, rizikovati i da ćemo dobiti to za čim smo se dali u potragu. Jedini problem nastaje ukoliko pitate gde naći snagu i kada je vreme da se zaustavite i budete zadovoljni sa onim što ste osvojili. Kada podvući crtu i reći da si srećan?

Pre skoro dva meseca počela su predavanja na fakultetima. Kao brucoš tih prvih dana oktobra bio sam iznenađujuće srećan zbog novog poglavlju u život i, novih stranicama koje počinju da se ispisuju. Prvenstveno, ovo je bila odlična prilika da se osamostalim, postignem nove uspehe i upoznam nove ljude. Takođe, ovo je bila prilika da se isprave greške koje sam u saradnji sa roditeljima napravio – pogrešan odabir srednje škole. Oslonio sam se na njih pre četiri godine i ispostavilo se da hemijska škola nije bila mesto za mene (u osnovnoj hemiju nisam voleo, bežao sam sa časova, ali sam je kasnije nekako naučio zahvaljujući laboratorijskim vežbama i eksperimentima u kojima su korišćeni raznobojni reagensi). Dakle, ovo je bilo vreme za moje odluke i izbore, što nije bilo nimalo jednostavno ukoliko u obzir uzmemo da me je više stvari zanimalo; prvo tu je bila književnost zato što sam knjige obožavao oduvek, zatim novinarstvo koje takođe obožavam, a na kraju, ali i ne najmanje zanimljivo, sociologija koju sam i upisao.

15145153_594029407459708_851748952_o

Znao sam da neće biti lako, da će tu biti mnogo odricanja od stvari koje volim, napuštanje doma (ukoliko sam ga uopšte imao) i rastanak sa društvom.

Novi početak – zvuči tako primamljivo, kao da poziva na greh. Problem nastaje kada zaboravite na upozorenje da je to vrlo teško, a to se desi vrlo lako. Jedno jutro se samo probudite u novom gradu, u krevetu koji bi trebalo da je vaš, ali je toliko stran i hladan. Tad nema ni roditelja ni prijatelja, morate da budete hrabri, a ukoliko za to niste sposobni stvorite privid kao da ste samouvereni. Zašto biti to što nisi, pitaće mnogi sada. Prosto je – i vašim prijateljima je teško, i vašim roditeljima je teško, ali bilo bi još teže da znaju istinu. Maske na lica, ionako je čovek to postao, samo jedna teška i tajanstvena maska.

Ono što treba da znate kada dožete da studirate jeste da kada prvi put kročite kroz vrata fakulteta za vas se otvara jedan novi svet. Tu ćete se upoznati sa novim ljudima koji prećutno saosećaju sa vama. I oni imaju probleme, i njima je teško, i oni se dovode u sumnju svoj izbor fakulteta. Ali, malo je njih koji su svesni da su odabrali pogrešnu srednju školu, a sada i pored izbora studija stavljaju znak pitanja. Potpuno ih razumem jer ja sam bio jedan od njih. Šta sam ja uradio? Jednostavno je, pokazao drugima u čemu sam dobar. Odabrao ono što me zanima, održao predavanje i pokazao koliko ubedljivo mogu da pričam pred ljudima i dokazao sebi da vredim i da mi je tu mesto.

15204044_594029390793043_684784633_o

Smešno je što mi se sada, dok pišem ovaj tekst, javlja jedan citat iz knjige „Derviš i smrt“ Meše Selimovića. „Gdje su zlatne ptice ljudskih snova, preko kojih se to bezbrojnih mora i vrletnih planina do njih dolazi? Da li nam se ta duboka čežnja djetinje nerazumnosti posigurno javlja samo kao tužni znak izvezen na mahramama i na safijanskim koricama nepotrebnih knjiga?” Teško da znam odgovor na ovo pitanje, ali pravu lepotu i izazov predstavlja potraga. Pa ko hoće da mi se pridruži?

Pročitajte prethodni deo: Pokušavao sam razmišljanjem o mnoštvu sitnih i beznačajnih stvari da prekratim ono mučenje koje predstavlja uzbrdica od Ekonomskog do Zelenjaka. Iako poprilično težak kofer, nije bio ispunjen onim što sam smatrao neophodnim – knjigama, sitnicama kupljenim na različitim putovanjima, omiljenim predmetima iz moje sobe… No, možda je tako i pametnije. Ako želiš novi početak bolje je da se oslobodiš onoga čemu si toliko silno privržen…

foto: Antevazin

Šta ti kažeš na sve ovo?

