Raskršće/ I (ne) bi reč

Skrenuti levo ili desno? Pozvati ili čekati poziv? Izaći i dobro se provesti ili ostati kući i gledati u ekran? Tragati za inspiracijom ili se prepustiti ništavilu?

Ukoliko se malo zamislimo i osvrnemo oko sebe uvidećemo da smo primorani svakodnevno donositi izbore. Ponekad, ti izbori nisu laki i počnemo preispitivati sve svoje dosadašnje postupke, strahujući da svoje greške nećemo moći da ispravimo. U takvim trenucima počinjemo se pitati ko smo i kako smo se našli na stazi kojom trenutno idemo.

O pronalasku sebe i traganju za odgovorima mnogo je već napisano. Različiti autori podarili su nam svoje viđenje realnosti i svoje metode suočavanja sa nedaćama, a ipak jedna od najbolje ispričanih priča, po mom mišljenju, krije se među koricama knjige „Jedi, moli voli“. Sa ovom knjigom prvi put sam se sreo sa 15 godina i ono po čemu je pamtim, pored dobre priče, jeste što mi je prekratila duge časove fizike i podstakla da razmišljam o mnoštvu stvari. Jedna od najlepših priča u knjizi je o pronalasku one naše reči, one koja nam pristaje i koja kao da je stvorena za nas.

Sećam se da sam dugo razmišljao o toj jednoj, savršenoj reči. Pokušavao sam i za druge ljude da nađem po jednu, ne shvatajući da je to lična stvar svakog pojedinca. Ali potraga, kao što nas tome uče život i holivudske romantične komedije, nije laka i na putu možemo naići na različite otežavajuće okolnosti.

Ono sa čim sam se ja tada suočio jeste da, iako sam dugo tragao za tom famoznom reči nigde nisam mogao da je nađem , tj. tada mi se činilo da nigde ne mogu da je nađem. Reči za koje sam znao bile su previše obične, svakodnevne i ja ne bih mogao da zamislim sebe dok ih izgovaram (oduvek sam verovao u magiju reči – da kada izgovorim reč ta reč bude onakva kakav je i pojam koji objašnjava). Ono što sam tada prevideo dok sam čitao knjigu, kasnijim gledanjem filma sam otkrio, a to je reč koju autorka Elizabet Gilbert (u filmu je glumi Džulija Roberts) pronalazi u drevnim indijskim spisima. „Antevazin“ je pojam koji na sanskritu označava osobu koja odbacuje tradiciju i pravila jednog sveta da bi živela na granici drugog, istovremeno i pripadajući i nepripadajući ni jednoj od dve krajnosti. To sam ja, antevazin koji odbacuje principe koji mu se ne dopadaju, kombinuje vrednosti i norme njemu bliskih kultura i stvara svoje jedinstveno viđenje stvarnosti. Avaj, kao što to obično i biva, ispostavilo se da to nije tako jednostavno. Uskoro su se pojavile nove reči, koje su u manjoj ili većoj meri mogle da me opišu. Kao pravi antevazin prigrlio sam ih i shvatio da sam ja istovremeno i feminista, relativista, osoba koja luta i traži sreću, ponekad spreman da rizikujem sve, ali nikada se ne udaljavajući od svoje prave prirode.

tumblr_o4d0kwljcw1qekazso1_540

Možda se sada pitate „Kakve veze ima uvodni pasus sa ostatkom?“ i možda će vam se učiniti da sam izgubio nit. Ali, kada dođe trenutak da biramo i ukoliko nismo ni za jednu od ponuđenih opcija i čini se kao da biramo manje od dva zla, zašto ne izaberemo neki svoj, jedinstven odgovor, zašto se ne usuđujemo na nekonvencionalnost? Da li ste ikada razmišljali o ovome? Da ili ne? A možda vaš odgovor nije nijedan od ponuđenih.

foto: Tumblr

Pro0čitajte još: ODLUKE I IZBORI – KOLIKO SMO (NE)ZRELI?

Šta ti kažeš na sve ovo?

