Imam drveće, sunce, oblake i kišu

Dugo sam sedela na klupi i gledala kroz krošnje drveća u sunce, oblake i kišu. Prošle su godine i klupe su menjale boje ali drveće, sunce, oblaci i kiša su uvek bili isti. Držali su me za ruku kada je bilo previše teško otići kući i govoriti sa ljudima. Kada je bilo previše teško podići pijanu glavu i nešto reći. Kada je bilo previše teško uraditi bilo šta godinama sam sedela na klupi i gledala kroz krošnje drveća u sunce, oblake i kišu.

Ne znam koliko reči postoji u ovom jeziku ali ponekad me baš ni jedna ne voli. Svađaju se sa mnom danima, a ja se pravim da ih ne čujem. Na kraju samo one loše ostanu. Čitam 7 knjiga istovremeno i u njima podvlačim reči koje su nekad bile dobre prema meni. Čitam poeziju o pijanim ljudima i ljubavi i ne znam šta da radim kada poseku drveće, a već jesu. Sunce me ponekad nervira i oblaci umeju da budu dosadni, ali kišu ipak moram da volim, posebno kada me ni jedna reč ovog jezika ne voli. Uostalom, kada smo bili baš mali govorili su nam da se od kiše raste. Možda onda, ako kiša bude dovoljno padala, ponovo poraste drveće i ja ću znati šta da kažem.

Postoji jedno mesto gde najviše volim da gubim vreme. Čitavog leta tamo sedim i mislim o Kubi i sebi kako hodam svuda po svetu. Nalazim nalepše šankove i najduže ulice. Ćutim šumama i govorim rekama. Spavam na plažama i napijam se u hotelima. Kradem vino i krišom ga pijem u muzejima, na izložbama i predstavama. Možda ne na predstavama. Imam klupe, krošnje, sunce, oblake i kišu.

Jedan moj prijatelj dugo nije mogao da u moru pogrešnih reči odabere nekoliko pravih. Mislio je da će mu biti bolje ako bude prestao da govori. Danima je čitao i mislio o pesmama. Brojao je izlaske i zalaske sunca, zamišljao je brodove i kako na njima pije pivo sa Hemingvejem. Jedne nedelje nije spavao od ponedeljka do četvrtka jer nije mogao da se seti šta je to što najviše voli. Kada je konačno zaspao sanjao je reči i da se od kiše raste. Posadio je 1000 drveća i svakom drvetu je dao ime po onome što najviše voli. Probudio se i dugo je govorio koristeći samo prave reči.

Pored mene sede pijani ljudi i sve reči ovog jezika ih vole, a mene ponekad baš i ne. Mislim o Kubi i sebi kako hodam svuda po svetu. Imam drveće, sunce, oblake i kišu, drže me za ruku.

Šta ti kažeš na sve ovo?

