Svađam se sa Ajnštajnom, naglas

Imam neke dane kada zaboravljam da će ona zaliha vina ipak ostati nepotrošena uprkos našim obećanjima da ćemo piti neprestano, a sunce će nas svakog jutra udarati u lice i mi ćemo se smejati, i pričati, i plesati, pa čak iako ne znamo.

Kad god previše plaćam za one flaše lošeg vina setim se Ajnštajnove priče o kretanju brzinom svetlosti i kako se tada vreme i prostor menjaju. Mi bismo bili svetlost onog najtoplijeg dana, baš pre nego što su kiše počele da padaju, kada smo trošili zalihe vina i slušali muziku sa radija. Popijem flašu i svađam se sa Ajnštajnom, naglas.

Sve smo obećavali i bili smo sigurni da idemo u Francusku, pravimo najveću žurku na svetu, imamo kafanu koja propada jer ništa ne naplaćujemo, a onda otvaramo još jednu kafanu i tako sve odavde pa do kraja sveta, a ipak će ona zaliha vina ostati nepotrošena. Dugo već ne znam šta se desilo sa onom pticom koja me je pratila onda kada je prva kiša počela da pada.

Jedan moj prijatelj je imao teoriju da je najvažnija stvar na svetu samo malo smeha. Glasno smo govorili stihove ljubavnih pesama i ljudi su se sklanjali od naših pijanih glava koje bi volele odavde pa sve do onih mesta na koja idem peške, ili to bar sanjam, a sada se sećam da smo neprestano plesali, čak iako nismo znali. I još pamtim da smo cigarama gađali zvezde, zato ih ima manje nego ranije, i izmišljali smo priče u koje sam možda verovala više nego što oni verni ljudi veruju u svoju religiju. Ne znam gde je moj nepopravljivo zaljubljeni prijatelj, ali eno je ona ptica što me prati kada prva kiša počne da pada.

Postoji jedna ulica kroz koju dnevno prođe 7000 ljudi, ali nikada nikoga nije bilo kada bismo mi dolazili da ćutimo i gledamo u terasu stana koji je trebalo da bude moj. Svakog jutra, baš pre sunca, dolazili bi ljudi da operu naša ćutanja, a u stanu živi neko drugi dok ja sanjam kako hodam svuda po svetu i da je svaka kiša prva.

U mojoj glavi pevaju pesnici i zalihe vina čekaju.

Čitati uz: Soundtrack za ispijanje vina

Šta ti kažeš na sve ovo?

