Flaša, leptir, sreća

on

Kako doći do sreće? Da li put vodi nekim manje poznatim ulicama ili je, možda, sreća mnogo dalje nego što očekujemo? I da li je za pronalazak sreće potrebno odslušati sve ove motivacione govornike kojih ima kao pečuraka posle kiše ili moram uz to pročitati i milion i jedan priručnik poput onog o kaluđeru koji je eto postao produhovljen, pa je odlučio prodati kola i sad bi trebalo da slušam šta ima da mi kaže? Da li je ekspanzija „life coaching-a“ (glupog li izraza) znak da smo generalno svi otišli na neko baš ne fino mesto i sad je potreban neki čika ili teta da me vrate na put koji je za njih pravi?

Molim vas, svi vi koji trgujete maglom i prodajete instant mudrost, zaobiđite me jer su vam moja vrata zatvorena, a roletne na prozorima spuštene. Ne ostavljajte mi ni pisma u sandučetu jer me zaista mrzi da ih palim. Široki društveni slojevi vam kliču dok vi verovatno plivate u parama nesrećnog naroda.

No, vratimo se sreći. Da li je sreća to kada dobijemo ono što želimo toliko silno? Da, naravno da jeste, ali to je sreća kratkog daha. Ono što sreća zaista znači, makar meni, vrlo je teško objasniti. To je ideja o spokoju, bezbrižnom trčanju, smehu koji nije isprazan i usiljen, a to da li ću u svojoj ideji sreće biti sam ili ne, ni to nije važno.

Pročitajte i: Ožiljak za čitav život

Nedavno sam kupio vrlo zanimljivu ogrlicu. Sada oko vrata nosim flašu u kojoj se nalazi komadić papira na kom je ispisana samo jedna reč, ona koja označava za čim to tragam. Oko grlića flašice koju nosim obmotan je mali lančić sa kog visi privezak leptira. Ovo je za mene imalo posebnu simboliku, ali sam zahvaljujući jednoj drugarici dobio posve drugačije tumačenje. „Sreća ti je u flaši,a ti za njom tragaš. Još ti visi oko vrata na komadu imitacije kože od koje počneš da se češeš. Toliko ti je blizu ta sreća, a nikada dalje nije bila.“ Valjda svako vidi stvari onako kako sam želi da ih vidi, ali mi je ova analiza bila poprilično zabavna. Ali da, šta ako smo svi svoju sreću odložili u neke kutijice, bočice ili šta ti ja znam i stavili ih negde daleko? Jesmo li se do dobrovoljno odrekli sreće i kako je sada vratiti nazad?

Možda je za tu sreću potrebno tragati negde iza duge, završiti u Ozu ili će nam put do mesta gde ćemo spoznati sreću pokazati beli zec koji negde žuri. Prvo pogledajmo u ormaru- šta ako nas put odvede u Narniju, koliko se sećam i likovi iz filma i iz knjige su tamo bili srećni. Da li će i nas to usrećiti?

 

Šta ti kažeš na sve ovo?

