Gde su te duše?

„Mi smo svi prešli iste putove u mraku,

mi smo svi jednako lutali u znaku

traženja

Pobratimstvo lica u svemiru“

Tin Ujević

 

                Gde smo, pre nego što jesmo? Gde su duše koje čekaju na svoje rođenje? Možda, u dalekom kutku vasione stoje u logoru, čekaju monotono ruku obešenih pored tela, u bezličnoj masi duša. Čekaju svoj broj sa razglasa i onda kreću, izlaze iz mraka i plačem pozdravljaju rođenje. A zašto logor? Neka se i raduju: svi igraju bosonogi, opšte svi sa svima, ne jedu (nema gladi), ni ne piju (nema ni žeđi). Verovatno zato i plaču kad ih prozovu i dođu k’ nama, u naš svet. Il’ u Limbu? Bestelesno i besciljno tumaraju kroz ništa čekajući da krenu ka nečemu, ka udaljenoj Zemlji, da postanu….

                Tvrde naučnici da u svakom spermatozoidu ima genetskog materijala, dakle začetka duše. Samu dušu ne možemo podeliti. Isto tako, ne mogu se prepustiti dijalektičkom umu i verovati da u potpunosti društvo kroji dušu. E sad – pri svakoj ejakulaciji ispliva milijardu duša! Uračunajmo hiljade grešnih masturbacija i stotine još grešnijeg seksa!

                Ni ženama nije lakše. Za života oko 450 jajnih ćelija, svaka sa svojim genetskim kodom, sa korenom jedne duše. Svakom menstruacijom (eto, barem, ona je nevoljna i žena ubija nesvesno) izbacuje se barem 1 ćelija – 1 duša.

                Može biti i savršeno. Ako imamo samo jedan odnos – sa prvom menstruacijom i prvom ejakulaciom, možemo li mirne (naše) duše zaspati? Muškarac bi mogao da se obaveže na celibat. Žena, eto, nema druge – na samoubistvo. No, i tako jedan spermatozoid će proći. Jedan! Gde su ostalih 999 999 999 duša?! Mogli su biti pekari, moleri, vozači, pisci, učitelji… Ako je i taj jedan pobedio i sad, kao, taj je najbolji, evo ja ću prvi reći da i ja nisam neki. Verujem da su i oni bili barem OK. Uostalom, ko mi i daje pravo da svoju dušu smatram vrednijom: jedna suluda trka po unutrašnjosti moje majke u kojoj sam, eto, baš ja pobednik, gde sam u baš tu jajnu ćeluju prodro?

 Preziru li me tih 999 999 999 duša te jedne očeve ejakulacije?!

dark-wallpaper10-1024x576

Dok ste tu, pročitajte i: Osakaćenost kultur-snobizma

Šta ti kažeš na sve ovo?

