Vinilska umetnost Ivane Živanović

Ivana od malena nije ispuštala makaze iz ruku. Bila je pravi mali uništitelj odeće, kako kaže. Sekla je i prekrajala po svom ukusu. Crtanje joj je oduvek velika ljubav, a s obzirom na to da je, kao studentkinja književnosti, uglavnom bila okružena knjigama, pronašla je za sebe kreativni ventil stvorivši pravu malu oazu u svojoj radionici-šivaonici Vinilika. I danas seče i kroji, a pored unikatnih nakita i odeće, Ivana stvara i originalne torbe inspirisane gramofonskim pločama koje oživljavaju u njenoj nesvakidašnjoj umetnosti.

Odakle ideja za stvaranjem ovih unikatnih  torbi od gramofonskih ploča?

Za ideju bi trebalo da zahvalim poplavi. Naime, kad sam pretprošle godine bila u Izraelu, desilo se veliko nevreme. Iako su u toj zemlji padavine veoma retke, za vreme mog boravka kiša je padala danima. Mnogima su kuće bile poplavljene, a između ostalog, i podrum sestrine prijateljice. U tom podrumu čuvala je mnoge vredne predmete i uspomene, a među njima je bila i gomila vinil ploča.

16810420_10210487084205734_711305608_o.jpg

Ploče smo, nakon poplave, sušili, pokušavajući da ih spasimo. Omoti su bili potpuno uništeni. Duša me je bolela gledajući sve te ploče koje više ne vrede ničemu. Dugo sam razmišljala kako bi mogle da se iskoriste, da se ne bace.

Ponela sam jednu od njih u Srbiju i ubrzo došla na ideju da od ploče napravim torbu. Prvu sam uradila za sebe. Nisam tada planirala da nastavim da ih pravim, a kamoli prodajem. Onda mi je nekoliko drugarica tražilo da im napravim torbe, videla sam da mi to ide fino, a navirale su mi i neke druge ideje, pa sam tako rešila  da napravim neki svoj mini – brend. Ubrzo sam počela da ploče nabavljam na ulici, buvljacima, preko Kupinda…

14344833_10209085366043656_8952313274084430556_nČesto čujem od ljudi koje poznajem:  Jooooj, koliko sam ja imao tih ploča, ali smo ih pobacali!  To me baš razjedi.

Nekoliko drugara mi je “doniralo” ploče čim su saznali čime sam počela da se bavim. Podrška mi je veoma značila, a znači mi uvek kada se ljudima dopada ovo što radim. Najviše se raznežim kad mi kažu: Znali smo da si luda i da ćeš početi nešto nenormalno da radiš!

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Kako izgleda proces stvaranja jedne muzičke torbe iz tvoje radionice?

U početku mi je bilo teško da nađem sve delove potrebne za jednu torbu – pogotovo one sitne  metalne… No, sad već znam gde šta tražiti. Trudim se da svaka torba bude drugačija i da u potpunosti pripada osobi koja je nosi. Volim neobične dugmiće i detalje kao što su šrafići, alke, strip-detalji…

Prve torbe mi nisu bile savršene, jer nisam bila  uvežbana u šivenju, pogotovo iz razloga što je eko-koža inače teža za šivenje.

Torbu volim da pravim sporo, ali temeljno. Treba se nakanitii otići u nabavku materijala, iskrojiti, iseći, sašiti, srediti ploču, namestiti je, pozabaviti se detaljim, ali, na kraju mi je najbitnije da sve to ispadne dobro. Imam puno sreće što mi sestra i mama pomažu kad god imaju vremena.

16195407_1834111346869335_3097879917502099801_n

Navela bih i da ove torbe imaju određene nedostatke–recimo, to nisu torbe koje možete bacati gde god stignete i nikako ne smete njima gađati ljude. (smeh) Morate ih čuvati i zbog ploče koja jeste prelakirana, ali je i dalje osetljiva i lako može da se izgrebe. Mene je to užasno iritiralo u početku, ali zahvaljujući svojoj torbi sad uspevam da se izmigoljim iz bilo kakve gužve, pa čak i u gradskom prevozu, i to na najdamskiji način. (smeh)

Neretko će vam se ljudi zagledati u torbu, tj. ploču, da vide šta piše, a neki će čak i otvoreno pitati. Odličan način za započinjanje konverzacije, ako mene pitate.

15241345_1805565106390626_3483280356220237489_n

„Prilikom izrade torbe koristim samo ploče koje nisu očuvane, ali sredim ih tako da izgledaju kao nove! Sad u CV mogu da dodam – restauiram stare ploče (smeh)! Svoj štek ploča koji mi je ostao od dede ljubomorno čuvam i  namenjen mi je samo za slušanje. Od prve prodaje torbi sam kupila gramofon, pošto smo dedin stari brat i ja pokvarili.“

Pored torbi, tvoja radionica nudi i unikatnu odeću i nakit. Kakve motive oni nose?

Akcenat je vazda na nesvakidašnjem. Nakit pravim od domina, polomljenih vinil ploča, čepova od pivskih flaša, drvenih bojica, pribora za jelo…

Što se tiče odeće, za sad pravimo samo suknje. Sestra ih šije, a ja ih kasnije oslikavam bojama za tekstil. Motivi su uglavnom minimalistički ili vuku na neki japanski fazon.

Uživam u svom malom kreativnom radu, mada se ponekad i iznerviram – kad mašina poludi ili zalepim prste super lepkom! Mislim da mi se palčevi odavno ne poklapaju sa onima iz lične karte.




Ivana će pokloniti jednu torbu „singlicu“ i dva komada nakita iz svoje radionice čitaocima Zabavišta, u akciji Black Friday!

Da biste ih dobili, izaberite jednu od dve ponuđene teme i svoje odgovore, u najmanje pet rečenica, pošaljite na ivanaz133@gmail.com.

Teme:

U svom stilu prevedite Smakov “Bluz u parku” na prostonarodni srpski jezik

Na šta i na kakvo vreme vas asociraju vinil ploče?

Najkreativniji, po Ivaninom izboru, biće nagrađeni, prvoplasirani torbom, a drugoplasirani nakitom. Odgovore možete slati do podneva, 24.februara, a pobednici će biti proglašeni u nedelju, 26.februara. Akcija važi za stanovnike Srbije. Srećno!





 

Vinilika torbe, osim na zvaničnoj fejsbuk stranici Vinilika, možete naći i u Triumvirate CD Shop Beograd – Najveci izbor muzike , na Vračaru (Njegoševa 53).

15965316_1829832500630553_3615066628676633986_n.jpg

Šta ti kažeš na sve ovo?

