Ono malo neba što nikad neću preboleti

on

7000 puta su oprali ulicu po kojoj smo hodali onog leta u nekoj prošloj večnosti. Više se ni ne sećam o čemu smo pričali, a ipak neću preboleti. Tada su valjda i svi snovi došli na red. Polja jagoda, kafane pored mora, kuće na planini, jedan put oko sveta i svi ostali dani puni sunca.

Ćutanja su zalutala u neku kasniju večnost i postali smo prvi po broju zapaljenih cigara u tišini. Ili zbog tišine. Možda ne mogu da se setim šta smo rekli jer ipak nismo rekli ništa. Mislim o vremenu i svom lošem pamćenju i kako da prebolim kada ne znam šta.

Nekad imam loše snove u kojima pada kiša na moje večno leto, a ja nekuda putujem. Uvek je to daleki grad u kojem ulice ne liče na one 7000 puta oprane. Loš je san jer i na kraju sveta opet iste kiše padaju. Kao što je počelo, tako se i završilo. Nikad kišobrana nema kada mi najviše treba. Ne treba mi. Samo ne znam da li mi više smeta sva ta tišina ili svi ti snovi koji su ostali. I da nađem neka polja jagoda, kuću na planini daleko od sveta, praznu kafanu pored mirnog mora ili da odem na put, opet ne bi ništa značilo bez onog leta u nekoj prošloj večnosti.

U stanu koji je trebalo da bude moj neko drugi sada živi. Drži cveće na terasi, tako bih i ja. Tu svakog jutra pije kafu i gleda na grad, tako bih i ja. Nekad uveče otvori prozor i pušta muziku ulicama, tako bih i ja. Sve radi kao što bih i ja, jedino što ispod te svoje terase nema deo večnosti u kojem su nastale tišine i nešto što se ne da preboleti. A, eto, ja imam.

Iste ptice odlaze i vraćaju se, iste kiše svuda padaju, samo se večnosti ne ponavljaju.

Ono malo neba iznad ulica 7000 puta opranih više ne pamti šta smo govorili, niti zašto je to bilo važno.

Šta ti kažeš na sve ovo?

