Upoznajte Rusti, noise band iz Zagreba: Beograd nas je otpuhao, a i mi njega!

Svojim šarenim zvukom i energičnim nastupom, bend Rusti zasenio je beogradsku publiku u alternativnom umetničkom prostoru „Kvaka 22„. Bio je to veseli kraj uspešne mini turneje po Srbiji. 

Bend čine Tomislav Đudarić (vokal, gitara), Ivan Mlakar (vokal, bas gitara) i Branimir Blažević (bubnjevi).

Tomislav: Rusti je nastao 2012. godine u malom selu Voloder u srcu Moslavine. Kasnije se formira u Kutini, a danas egzistira u Zagrebu. Bend smo osnovali Mićo basista (koji je trenutno u Engleskoj) i ja. S godinama je bend mijenjao članove, a jedini originalni član sam ja.

Kako definišete pravac i kako ste se složili  u vezi istog?

Tomislav: Pravac definiramo kao noise etno. Kako su godine prolazile, tako se i zvuk benda mijenjao. Isprva je to bio indie rock prožet noiseom, a sada je to spoj noisea, popa, psihodelije, etnoa…. S godinama smo shvatili tko smo i što smo, otkud dolazimo i počeli cijeniti svoje korijene baš onakve kakvi jesu. Sad smo ok sami sa sobom i spajamo glazbu naših starih s glazbom koju smo godinama slušali. Valjda je to nešto novo. Ha – ha.

Kada su istrumenti ušetali u vaše živote?

Tomislav: Počeo sam svirati sintisajzer u 4. razredu osnovne škole i to kod ćaće našeg basista Kuma. Njegov ćaća je profesor glazbenog odgoja. Zatim u 5. razredu osnovne škole počeo sam svirati tamburicu u Kulturnom umjetničkom društvu “Moslavec” Voloder. To je trajalo do 8. razreda kad je u moj život uplivao rok n rol. Od tad sviram primarno gitaru, ali se povremeno hvatam i bas gitare, a bome i bubnjeva.

Ivan: Iako sam električni bass krenuo svirati 2007. godine, moji glazbeni početci su sviranje basa (berda) u tamburašima od 2005. pa sve do upisa na faks 2012. Svoj prvi i do dana današnjeg jedini bass kupio sam s parama dobivenim na krizmi, u svrhu osnivanja benda s frendovima, kasnije nazvanog Suzy F, čiji su repertoar bile raznorazne obrade, uz par autorskih stvari. Nakon odlaska dvojice članova na faks bend se raspao. Paralelno sam počeo svirati u bendu Blackout, kratkoživućem bendu koji je svirao obrade poznatih hrvatskih i stranih hitova s idejom zarađivanja nekih para. Nakon 2010. ostavio sam se instrumenata sve do pred kraj 2016. kada počinjem priča o mom preuzimanju mjesta basista u Rustiju.

Branimir: Počeo sam svirati bubnjeve sa sedam godina. Tada je rok muzika počela ulaziti u moj život i htio sam na nekakav način biti dio nje, no zbog katastrofalnog učitelja odustajem od bubnjeva nakon par mjeseci. Prelazim za par godina na gitaru i u jednom lokalnom bendu sviram s prilično lošim bubnjarem. Mislio sam si, pa to ne može biti toliko teško za svirati i dok su bile pauze na probama ja sam malo po malo svirao bubnjeve i evo sada je prošlo 5 godina od tada.

rusti055 (1).jpg

Koji pravci muzike boje vašu svakodnevicu? 

Slušamo GLAZBU. Znači prilično je nebitno kojeg pravca. Slušamo glazbu iz svih dijelova svijeta. Svaki pravac nam pruža dobre bendove/umjetnike/izvođače, pa se neopterećujemo sortiranjem. A naravno i one loše. Volimo i njih s vremena na vrijeme poslušati da vidimo što ne treba raditi u glazbi. Čak je i zabavno ponekad. Ha ha

Kako biste opisali nastanak jedne trake i kako znate da je projekat zvani „pesma“ zaista završen?

Tomislav: A uglavnom ja napravim sve pa na probi razrađujemo aranžmane. Pjesma je zaista gotova kad to osjetimo. Nismo još trenutno dovoljno rječiti da bi mogli to opisati, a nadamo se da ćemo jednog dana moć definirati što je potrebno da bi se napravila jedna odlična pjesma.

Ko piše tekstove?

Tomislav: Ja pišem tekstove. Tekstovi su odraz života na selu i u gradu. Kako na prašnjavim cestama, tako i na užarenom asfaltu između visokih zgrada. Skraćeno: život čovjeka na Balkanu u 21. stoljeću.

Kako opisujete saradnju sa bendom Repetitor? Da li planirate neku ozbiljniju muzičku saranju sa njima? 

Tomislav: Bilo je lijepo svirati u Zagrebu u Tvornici Kulture u Velikom pogonu pred 500 ljudi kao predgrupa Repetitoru 2015. godine. Hvala im na izraženoj podršci. Ne planiramo ozbiljnu muzičku suradnju. Ali drago nam je bilo vidjeti Borisa u Kvaki 22 neki dan. 🙂

Kakvi su vam utisci sa ove mini-turneje po Srbiji? 

Tomislav: Još uvijek nam se teško vratiti u stvarnost/realnost. Bilo nam je jako lijepo na ovoj mini turneji. Beograd nas je otpuhao, a i mi njega. Vrhunska svirka, after, divni ljudi, nova prijateljstva, nova iskustva. Hvala vam na svemu! Pozdrav također i Novom Sadu, a bome i Osijeku od kud dolazi naš bratski bend Harvo Jay koji je išao s nama na mini tour.

„Beograd nas je otpuhao, a i mi njega.“

Pitanje za gitaristu: Da li sviranje gitare u ležećem položaju čini da bolje osetiš energiju publike?

Tomislav: Ma sve za raju! To je bilo izrazito neplanirano. Nek se raja malo i proveseli. Klasični odnos benda s publikom je dosadan, trebalo bi sve dići na neki novi nivo zajebancije.

Koliko često svirate u rodnom kraju?

Tomislav: Gotovo nikako. Rusti je bio na pauzi zbog promjene postave od zime 2015. pa do jeseni 2016. Od tad smo se uvježbavali i u novoj postavi smo do sad odsvirali tek četiri koncerta. A ta brojka će se u narednom periodu drastično promijeniti. Živi bili pa vidjeli i doživjeli!

Šta biste preporučili brojnim curama koje željno iščekuju ovaj intervju?

Preporučili bi im objašnjenje da smo ok momci iako se na prvu tako ne čini. Haha (Ukoliko postoje takve cure.)

Da li imate konkretan cilj dok stvarate muziku ili je to samo prirodan sled događaja?

Cilj je napraviti dobre pjesme koje su u kontekstu s vremenom u kojem nastaju. Napraviti nešto “novo” što nije dosadno kao 90 % nove glazbe, pokazati ljudima da nam je stvarno stalo do glazbe i da želimo ostaviti tu glazbu i generacijama iza nas.

Gde možemo da vas sretnemo ako svratimo do Zagreba? 

U kafanama, na koncertima, razno – raznim događanjima. Trudimo se što više biti aktivni, na raznim područjima.

Hvala najlepše što ste deo promocije dobrog mentalnog zdravlja! 😀 

Hvala vama na podršci. Podrška je važna!

Bend možete naći na : facebook / bandcamp / youtube

Šta ti kažeš na sve ovo?

