Fidelov inventar februar 2017.

“Grad  pustoduha”  Ransoma  Rigsa  je  drugi  deo  trilogije  o  gospođici  Peregrin  i  njenim  čudnovatim  štićenicima. Dok  je  prvi  deo bio osveženje  zbog  neobične  ideje  nastavak  me  nije toliko  dojmio. Drugar  koji  je tvrdokorni  ljubitelj  fantasy  žanra smatra da je cela trilogija  veoma  dobra,  ali ponekad su  mi rečenice  previše  jednostavne  i  krajnji je utisak  da je delo namenjeno ipak mlađim  čitaocima i da stoga mi stariji ne treba previše da očekujemo. Takođe, čini mi se da sporedni likovi nisu toliko dobro razvijeni kao što sam očekivao da će biti, skoro sva dešavanja se prikazuju kroz fokus glavnog lika, tako da ponekad zaboravim ko je ko od ovih sporednih i po čemu je poseban i čudnovat. Ipak  uzbudljiv je ovaj drugi deo i završava se napeto tako da prosto vuče da poželite što pre da čitate  treći deo. Ja  ću ipak čekati filmske verzije jer imam dosta knjiga na lageru koje čekaju da ih pročitam.

quote-humanity-lives-in-its-fiction-blaise-cendrars-68-36-96Blez Sandrar je pesnik za kog sam prvi put čuo tek na faksu kad je jedna koleginica vukla sa sobom njegovu jednu knjigu danima. Sad sam konačno našao u izdanju SKZ iz 1990. poveliki izbor njegovih pesama pod naslovom „Iz celog sveta u srce sveta“. Ovaj francuski avangardni pesnik je ostvario veliki uticaj na našeg Drainca i na mnoge druge pesnike i teško je odrediti koliko je njegov značaj velik u oslobađanju poezije od raznih šablona kojima je robovala. Umesto toga da probam da ga analiziram( za šta bih verovatno bio sposobniji pre 10 i više godina dok bejah student) citiraću neke njegove stihove

895caa08d34b6dd8a213319f30660efaLepša si od neba i mora

Kad voliš treba otići

Napusti ženu napusti dete

Ostavi prijatelja ostavi prijateljicu

Ostavi draganu ostavi dragana

Kada voliš treba otići

Svet je pun crnaca i crnkinja

Žena ljudi ljudi žena

Posmatraj te lepe magazine

Ta kola toga čoveka

tu ženu ta kola

I svu tu divnu robu

Postoji vazduh postoji vetar

Planina voda nebo zemlja

Deca i životinje

Biljke i ugalj u zemlji

Nauči da prodaš kupiš preprodaš

Daj uzmi daj uzmi daj uzmi

A kada voliš treba znati

Pevati trčati jesti i piti

Zviždati

I naučiti se da radiš

Kada voliš treba otići

Ne treba plakati smešeći se

Ne skrivaj se između dve dojke

Već diši kreći se putuj odlazi.

Ja uzimam što imam i gledam

I vidim usta koja znam

Ruku nogu Oko

Uzimam što imam i gledam.

Svet ceo je uvek ovde

Život pun iznenađujućih stvari

Izlazim iz apoteke

Silazim baš sa vage

Težim osamdeset kilograma

Ja te volim.

IZ-CELOG-SVETA-U-SRCE-SVETA-Сандрар-перфекТ_slika_O_45492301       Opasan život

Danas sam možda najsrećniji čovek na svetu

Posedujem  sve što ne želim,

A jedinoj stvari do koje mi je stalo u životu svaki

Obrtaj elise približava me.

No možda ću kada stignem izgubiti sve

Šta ti kažeš na sve ovo?

