Putovanja

on

Prošli smo zajedno

prašnjave puteve Južne Amerike

prašume Amazonije

gde si se u Manausu

žalila na komarce

a ja te zabavljao učeći da plešem

pijan od brazilske kačake

U Londonu sam te čekao

kod Big Bena

tvoj se žuti kišobran video

iz daleka

U Sredozemnom moru

kod Aleksandrije si me davila

tamo smo tražili tragove

Darela i Kavafija

Pili smo votku

u nekoj ruskoj krčmi

izgubljenoj u snegu

tumblr_ojsecqI6OK1uipndyo1_540.jpg

dok smo slušali balalajku

priznala si da si se

skoro napila

crnci su te gledali požudno

ili sam bar ja tako mislio

dok smo se probijali

kroz njihove šarene pijace

na jednoj tezgi u Kinšasi

su ti poklonili amajliju

da te čuva od uroka

u Japanu su mislili

da sam te doveo

da budes gejša

nudili mi velike novce

pokvareni starci

u skupim odelima

u Poljskoj nam je Šimborska

vragolasto se smešeći recitovala

pesmu o srećnoj ljubavi

posle nje smo morali slušati džez

skoknuli smo do Nju Orleansa

gde su nam zombiji svirali

a dirigovao duh nasmešenog Sačma

u Njujorku smo fotografisali sve ulice

koje se pominju u Osterovim romanima

i tražili kafić u kom su se okupljali

Čendler Bing i ekipa

tumblr_nqs10n8jOI1qcoq03o1_540.png

Španiju pamtimo po

crvenim haljinama i gitarama njihovih Cigana

Sibir smo uglavnom videli

iz voza putujući do Vladivostoka

pili smo čaj iz samovara

ja citao Majakovskog. ti Jesenjina

jurio sam te

niz strme lisabonske ulice

da ti kazem nešto

a onda sam zaboravio

na kineskom zidu si me pitala

da li bi te astronauti videli

kad bi im mahala

u Italiji sam te branio

od udvarača, svi su hteli

da te provozaju vespom

pa da te žene, cara mia,

da im rađas devojčice

koje će ličiti na tebe

kad smo izašli iz jedne knjižare

u Parizu, blizu Jelisejskih polja,

rekla si dok su se palila

večernja svetla grada

da je ovo pravo mesto

za prvi poljubac

i početak velike ljubavi

kao u holivudskoj romantičnoj komediji

mislio sam

kako je pravo mesto

svuda gde su dvoje

sami pod zvezdanim nebom…

tumblr_odbbkvQHUc1qbb77eo1_500.jpg

ali ti si ustala,

obukla jaknu

i izašla u našu mračnu

provincijsku noć

sa svojim drustvom

naše se krstarenje rasplinulo

dok su tvoje oči

bledele u mojoj

polupijanoj svesti

za sat vremena što si sedela

preko puta

proputovao sam s tobom

čitav svet

a nikad nisam bio

u tvojoj sobi…

foto: Tumblr

Šta ti kažeš na sve ovo?

