Kad metal inspiriše stripove

Taj četvrtak, 7. jul, za mene je bio jako lep, čudnovat i poseban dan, i to ne zbog vašara u mojoj palanci, već zato što je to prvi četvrtak u mesecu, tzv. Veseli Četvrtak. To je dan kada rado ostavljam pare na trafici.

Pored Zagora kojeg redovnog kupujem,kupila sam i Dylan Dog-a čiji me je naslov odmah privukao. Radi se o stripu ˝Urbane legende˝.

Jedna od legendi ovog stripa govori o Death metal koncertu na kojem članovi benda na čelu sa Dave Mustaine-om sviraju unatrag i tako uspevaju da prizovu đavola. Kul.

16736515_1359175280770521_2098922306_n.jpg

To me je i podsetilo da baš u Dylan Dog-u često naiđem na mnogo numera metal muzike, ali i na tekstove pesama koji se u velikom broju provlače  kroz taj strip.Pronalazila sam, i sa oduševljenjem čitala strip, gde u pozadini radnje piče Raining blood, The number of the beast i ostale kultne stvari.

To mi se uvek jako dopadalo jer nekad, dok čitam i gledam crteže, zamišljam baš tu pesmu u pozadini, a često je i pustim i to mi u potpunosti dočara atmosferu.

16736664_1359175540770495_1617245812_n.jpg

Drago mi je što autori Dylana često promovišu kultnu metal muziku jer tako mogu svakako zainteresovati čitaoce da poslušaju neku dobru pesmu,a sa druge strane privući metalce da čitaju stripove.

Ta povezanost umetnosti – muzike i stripa/knjiga, savršen je spoj. Često sam slušala muzičare koji govore da su film,strip ili knjiga uticali na njihovu inspiraciju i pomogli u stvaranju njihove muzike, same pesme ili teksta, a, sa druge strane, i muzika definitivno može biti inspiracija za neku dobru priču.

16736217_1359175747437141_852141222_n.jpg

Tako da, dragi moji tresoglavci,toplo vam preporučujem da pustite svoj omiljeni album i bacite se na čitanje stripova! Uživajte u spajanju umetnosti!

U sledećoj epizodi čitaćete o spoju metala i filozofije, o egzistencijalističkim pitanjima u muzici Metallice i Black Sabath-a, ali i o hedonizmu kod Motorhead-a.

tekst izvorno objavljen na: Headbang

1 Comments Add yours

  1. Iron Maiden Man on the edge,epizoda Kamena Klepsidra.

Šta ti kažeš na sve ovo?